+36 20 552 14 37 info@phresh-it.hu

Elmúltak már azok az idők, amikor egy szolgáltatót csak a postán keresztül lehetett elérni, sőt ma már az email sem számít túl gyors megoldásnak, hiszen ki tudja mikor olvassák el és válaszolnak rá. Azok a cégek, akik nem tudnak elég gyorsan kommunikálni az ügyfeleikkel háttérbe szorulnak, hiszen sokszor egyetlen egyszerű kis kérdésen múlik a vásárlás. Elhiheted, hogy a chatbot készítés megéri…

További gyors ügyfélszolgálati megoldás lehet a telefon, de manapság már telefonban is először a gépekkel kell beszélnünk percekig és nyomkodni a gombokat, hogy végül kiderüljön, hogy mégiscsak beszélnünk kell egy élő, lélegző emberrel. A robothang és a fölösleges gombnyomkodás külön-külön is frusztráló, de együtt… Én nagyon nem szeretem.

Egy modern megoldás a problémára a chatbot készítés!

Az emberek rengeteg időt töltenek az interneten, ahol egyre inkább megszokták, hogy minden információt azonnal megkapnak. Egy chatbot segítségével ez lehetővé válik. Valós időben kommunikálhatunk vele. Csak kérdezünk vagy gombot nyomunk és máris írja a választ.

A chatbot jelentése

A chatbotok olyan olyan szoftverek, amelyek képesek valós időben az élő emberi kommunikációhoz hasonló beszélgetésre és interaktív kommunikációra emberi beavatkozás nélkül. Remekül hangzik nem?

A hab a tortán, hogy mindezt egy időben számtalan ügyféllel képesek megtenni egyszerre. Mintha 10-20 ügyfélszolgálatos munkatársunk lenne, akik egész nap a telefonon lógnak.

Ha ügyesen csináljuk az ügyfélnek meg sem fordul a fejében, hogy nem is igazi emberrel beszél.

A chatbotok felhasználási területe közel végtelen, de leggyakrabban az online segítségnyújtásra használjuk őket. A lehetőségek azonban sokkal mélyebbek ennél.

Használhatjuk őket különböző marketing tevékenységekre is, mint például feliratkoztatásra. Akár egy hírlevél rendszerre való feliratkozás esetén, itt is erről van szó, de közben a kommunikáció sokkal közvetlenebbnek hat. Az ügyfél letöltheti az ingyenes anyagunkat és közben feliratkozik egy automatikára, ami később üzeneteket küld számára, pl. legjobb, legújabb ajánlatainkról.

Egy chatbot tehát olcsóbb, gyorsabb, pontosabb és hatékonyabb, mint egy ember. Vagy akár mint 10 ember. A bot nem gépeli el a szöveget ha előre megírt szövegeket továbbít, akkor abban kell ellenőrizni egyszer, hogy ne legyen benne elgépelés és kész.

Egyszer kell csak helyesen leírnunk és a bot mindig ugyanazt a szöveget küldi el. Míg egy ügyfélszolgálatos ha tízszer leírja ugyanazt a választ, legalább egyszer elütés lesz a szövegben…

A legegyszerűbb példa, ami eszembe jut és te is biztosan találkoztál már vele, az a Facebook Messenger saját botja. Oldalaknál találkozhattál a megoldással hogy felugrik a csevegés ablak, melyben láthatsz 3, 4 gombot, amit megnyomva választ kapsz. Gyakori példa a “Hol található az üzlet?” vagy a “Mikor van nyitva?”.

Hogyan működik egy chatbot?

Vannak egyszerűbb és bonyolultabb megoldások is. Két fő típus van a Scripted és az Intelligens chatbot.

Az Scripted, az előre megírt szövegeket közvetíti, ezek az egyszerűbb megoldások. Az Intelligens pedig egy mesterséges intelligencia kommunikációs felülete, ami akár több adatbázisból is tud egyszerre dolgozni.

Még egy előre megírt szkriptben is sokkal jobban imitálja a személyesség érzését egy chatbot, mint a telefonos robotokkal való beszélgetés / gombnyomkodás. A mesterséges intelligenciával felvértezett botokat pedig ma már sokan jó ideig meg sem tudják különböztetni egy embertől.

Az egyszerűbbek lényegében azt tudják, hogy egy előre meghatározott beszélgetésen vezetik végig az ügyfeleket. Leírjuk a különböző válaszainkat a kérdésekre és a bot válaszol.

Mitől jobb ez egy weboldalon található GYIK-nál például? Remek kérdés. Te mikor olvastál utoljára GYIK-ot? Na ugye. Még ha meg is próbáljuk látjuk egyszerre a számtalan kérdést és a rá adott választ, amiből ki kell mazsolázni, hogy mi érdekel bennünket.

Chatbot esetén ezeket a kérdéseket és válaszokat csoportosíthatjuk és kategorizálhatunk úgy, hogy mindez fel sem tűnik az érdeklődőnknek, mert a beszélgetéssel irányítjuk és egyre közeledünk a kérdéshez. Egyszerre csupán néhány dolgot lát az ügyfél és csak abból kell választani, nem lesz lusta és nem megy el a kedve rögtön az egésztől a nagy mennyiségű szöveg és lehetőség miatt.

Használhatjuk még piackutatásra is, ami hasznos lehet. Az emberek szeretik nyomkodni és cseverészni vele, ők jól szórakoznak és mi értékes információkhoz juthatunk a megfelelő kérdésekkel. Lényegében bármilyen előre megírt forgatókönyvet képesek levezényelni. Hírlevél sorozat, oktató anyagok, napi tippek, stb. A kommunikáció viszont közvetlenebb és rövidebb lesz és ami a legfontosabb, személyesebb.

Érdemes megemlíteni továbbá az analitikai szolgáltatásokat is. A rendszer méri az oldalon eltöltött időt, megmutatja ki meddig görgetett le, hova kattintott, némelyik még videófelvételeket is készít a látogatói viselkedésekről.

Chatbot készítés

A chatbot készítés ma már egyáltalán nem agysebészet, akár magunknak is könnyedén elkészíthetjük, de a helyzet ugyanaz, mint a WordPress weboldalak esetében. Attól hogy összekattintgatjuk még nem lesz jó. A lényeg természetesen a tematika, a szövegezés és a marketing megoldások, amik az egész mögött vannak.

Nagyszerű eredményeket lehet elérni velük, de csak ha megfelelő gondolkodás van az elkészítés mögött.

Az ingyenes megoldások között kishazánkban a két jelenlegi legjobb megoldás a Manychat és a Chatfuel.

Én a Manychat-et kicsit jobban szeretem a felülete és a kezelése egyszerűbb és az ügyfeleim könnyen megtanulják a használatát. A Chatfuel kicsit okosabb, de ez bonyolultabb felületet is követel meg, ezért a használata nehezebben tanulható és nekem egyébként nem is áll kézre a felület feleannyira sem mint a Manychat esetén.

A rossz hír az, hogy idehaza még nem annyira ismerik az emberek, oktatnunk kell őket, hogy nem csupán a sima csevegés lehetősége adott, hanem számos érdekes és hasznos infót megtudhat a bottól is.

Viszont ha ez sikerül, akkor számos rendkívül jó lehetőség tárul fel előttünk. A feliratkozás után elérés klasszisokkal magasabb a hírleveleknél és a reakciók száma szintén. A mérések alapján közel kétszer olyan hatékonyan működik, mint az email marketing.

Chatbot készítés árak

Mind a Manychat-tel mind a Chatfuel-el el lehet indulni ingyenesen, de az igazi erejük a fizetős csomagokban rejlenek. Kezdetekben szerintem nem érdemes befizetni egyikre sem, hanem az ingyenes verzióval érdemes megtalálni és ki kísérletezni, hogy mi működik nálunk a legjobban és hogyan, majd ezek függvényében lehet érdemes megfontolni a fizetős csomagokat.

A Manychat olcsóbb és a Chatfuel drágább, de ezt már kitalálhattad abból, hogy az utóbbi többet tud. Egyik sem megfizethetetlen egyébként még a magyar pénztárcáknak sem, szóval, ha az ingyenes esetén már látjuk, hogy működik a dolog és érdemes foglalkozni vele, már nem fogsz rajta sokat gondolkozni.

Ha te nem szeretnél vele foglalkozni, a bekötés ára jellemzően nem sok, inkább a tartalom és a logikai utak elkészítése, ami borsosabb szokott lenni, elvégre jól át kell gondolni, hol akadhat el az érdeklődőd, milyen kérdései, kételyei, problémái és félelmei lehetnek és ezeket a megfelelő időben, a megfelelő kommunikációval kell kezelnünk.

Itt is vannak szolgáltatás minőségbeli különbségek bőséggel, de elmondható, hogy a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldások 25.000 – 50.000 forint körül vannak.

Egy tényleg profi megoldás, kulcsrakész chatbot ára jelenleg 150.000 és 250.000 forint között van mindennel együtt.

Phresh-IT - Marketing boost esettanulmány
Phresh-IT weboldal boost esettanulmány

Hogyan emeltünk új szintre egy vállalkozást 10 lépésben?

Ingyenes esettanulmány.

Ezeket a változtatásokat te is meg tudod csinálni.

Share This