+36 20 552 14 37 info@phresh-it.hu

Kell az nekem egyáltalán? Van Facebook-os.

Egy profi weboldal nem csupán egy kiterjesztett névjegykártya. Lelke van!

Ez elsőre talán giccsesnek hangzik vagy hatásvadásznak, de…

Benne vagy te is és a vállalkozásod is. A stílusában, a megjelenésében, az elrendezésében, a színvilágban, a képekben és úgy az egészben. A profi weboldalad Te magad vagy, a személyiséged és a tevékenységed egyfajta digitális formában.

Hogyan tudod ezt átadni a weboldalon keresztül?

Ez a kérdés sajnos vagy nem sajnos, magában foglal 100 másikat. Az első és talán legfontosabb kérdés, hogy mi az X-faktorod? Mik az erősségeid és mik a gyengeségeid? Mi az, ami megkülönböztet téged a 100 vagy 1000 másiktól, akik ugyanezt csinálják? Mivel fogsz kitűnni a tömegből?

Egy profi, igényes weboldal elkészítéséhez már a tervezéskor tudni kell ezen kérdésekre (is) a válaszokat. Ha ezekkel nem vagy tisztában, lehet akármilyen jó a weboldalkészítőd vagy marketingesed, akkor is csak egy átlagos oldal lesz a tiéd is, mint számtalan másik.

Ugye ezt nem akarod?

Ha már kifizetsz befektetsz egy komoly weboldalba egy komoly összeget, akkor bizony joggal várod el, hogy az az oldal kitűnjön, ügyfeleket, klienseket, megrendeléseket szállítson, megmaradjon a látogatóban ha már járt nálad, hogy “igen, erre emlékszem..”

Ehhez viszont te is kellesz!

Hogyan adjunk lelket az oldalunknak?

Adjunk lelket az oldalnak

Először is legyen személyes. A látogatóidnak tudniuk kell ki vagy, mit csinálsz, hogy csinálod, miért csinálod, stb. Ha nem tudják, nincs kivel azonosulniuk, nem kezd el kialakulni a szimpátia, az ismerkedés, a bizalom.

Egyedi webdesign vagy sablon?

Az egyedi megjelenés mindig időigényesebb, magasabb fokú szaktudást igényel, ebből következik, hogy drágább is.. Megéri? Igen!

A webdizájn kifejezés azt takarja, hogy hogyan néz ki a weboldal. Sablonoknak nevezzük az előre elkészített megjelenéseket. A legismertebb ilyen sablon gyűjtőoldalak a themeforest, evanto, templatemonster, de pl. WordPress weboldalak esetén az adminisztrációs felületen belül is telepíthetünk ilyen sablonokat. Rengeteg van belőlük, 10.000 -20.000 bőven válogathatunk, így mindenkinek jut és a miénk is “egyedi” lesz , de legalábbis ritka. Sajnos nem. Számoljunk csak utána…

A jelenleg számok szerint, az interneten, az egész világon a weboldalak 1/3-a WordPress motort használ. Ezt azt jelenti, hogy több milliós nagyságrendről beszélünk, ehhez képest, amikor sablont válogatunk 4.000 + 7.000 = 11.000 sablont kínál fel, melyből válogathatunk. Egymagunknak ez több mint sok, de millióknak…

A sablonok, tucat, de mégis szűkös beállítási lehetőségeivel nagyon megkötik a kezünket a kinézetet illetően. A sablonok jelentős hátránya tehát, hogy mások is használják és jó eséllyel előbb-utóbb belefutsz valakibe, aki ugyanazt használja, esetleg minimális különbséggel. Melyik látogató fog megjegyezni és hogyan, ha az oldalad ugyanúgy néz ki mint 3 másik ugyanilyen vagy hasonló vállalkozásnak? Ugyanaz a gond ezzel, mint a Facebook oldallal, a céges weboldal helyett. Még az is könnyen előfordulhat így, hogy téged látott meg az érdeklődő és később mikor újra meg akar találni a konkurenciádat találja meg és kvázi, összetéveszt vele, mert annyira hasonlít a két oldal. Ezért aztán te győzted meg, mégis a versenytársadnál fog vásárolni.

Néha azért megéri sablont használni.

Ha pl. induláskor nincs túl nagy tőkénk és eleinte olcsóbb megoldást szeretnénk. Ezek a sablonok jellemzően elég olcsók, sőt nagyon sok ingyenes is van köztük. Egy drágábbnak nevezhető ilyen sablon általában 50 – 70 amerikai dollár, ami jelenleg 15.000 – 20.000 Ft-nak felel meg. Ennyi pénzért egy profi, de legalábbis jó webdizájner vagy weboldal készítő (kis túlzással) rendszerint a gépet sem kapcsolja be…

Az ilyen sablonokkal rengeteg időt is megspórolhatunk. Ha nagyon gyors megoldás kell valamilyen okból, akkor is érdemes lehet sablonnal kezdeni. Szó szerint percek alatt be lehet állítani őket. 1-2 kapcsolót kell átállítani, színeket, betűtípusokat kell választani, néhány képet és szöveget feltölteni és beigazítani és kész is van.

Ha ki szeretnél tűnni, ne használj sablon megoldásokat!

Az egyedi sablon legerősebb előnye, hogy valóban egyedi és összetéveszthetetlen. Ezen felül képes tükrözni a személyiséged és a vállalkozásod. Az egyedi sablonok további fontos előnye, hogy a te céljaidnak és igényeidnek megfelelően lesz kialakítva. Nem tud se többet, se kevesebbet. Pont azt és úgy csinálja, amire szükséged van.

És végül, de nem utolsó sorban még egy nagyon fontos dolog, ami ugyan “nem látható”, mégis kritikus szempont. Az egyedi dizájn kódja tiszta és rendezett, ezáltal keresőbarát lesz. Könnyebb karbantartani, fejleszteni és a keresők is nagyon díjazzák, ha tiszta kódot “látnak”, ezért könnyebb jobb helyezést is elérni így a találati listákban. Mérésekkel bizonyítható, hogy a sablonok nagyon ritkán vannak rendesen optimalizálva, ezért a betöltési sebesség is lassabb lesz és a kód is rondább. A sablon gyártók, gyorsan szeretnének végezni, hogy csinálják a következőt, hogy azt is megvehesse/használhassa valaki, így tehát nincs idejük és/vagy lusták optimalizálni az elkészült sablont.

Te mit szeretnél, gyorsabb munkát/eredményt vagy jobb munkát/eredményt?
Én a minőségre voksolok…

Egyoldalas vagy több oldalas weboldal?

Ez egy nagyon érdekes kérdés, érdemes több szempontból is megvizsgálni.

Az első szempont a vizualizáció szokott lenne. Minden kétséget kizáróan, ha profi szakemberrel készíttetünk egyoldalas weboldalt, honlapot, akkor a megjelenés nagyon meggyőző lesz. Könnyen tervezhető szerkezet, szép grafikák, ízléses animációk jellemzik az egyoldalas megoldásokat.

Rendszerint jó felhasználói élményt is biztosítanak az ilyen oldalak, hiszen egyszerű a navigálás egyszerű a szerkezet, nem kell a töltésre “várni” kattintáskor és ha jól van megtervezve és szövegezve, akkor az információk is a helyes sorrendben következnek ráadásul a kevesebb szöveg is kellemes a szemnek, nem kell annyit olvasni, hisz a látogatóink általában lusták olvasni. Ez a szempont viszont kétirányú. Ha valaki komolyan érdeklődik, akkor kapcsolatfelvétel előtt még szükségesnek találja a több információt. Az egyoldalas weblapokon nagyon tömören és lényegre törően kell az információkat átadnunk, különben az infók hiánya miatt könnyen elbizonytalanodhat a látogató.

Egyoldalas weboldal készítés árak

Sajnos az is fontos kritérium, illetve meghatározó tényező szokott lenni a kezdetekben, hogy egy ilyen egyoldalas megoldás jóval olcsóbb a többoldalas társaival szemben. Érthető, hogy a weboldal készítés ára is fontos szempont, de sok esetben túlságosan erre koncentrálnak az emberek, pedig ez sem olyan egyszerű kérdés. Úgy is megéri hogy fele annyiba kerül, hogy a célját fele olyan hatékonyan éri csak el, pl. az információ hiánya miatt?

Számoljunk csak utána..

Szolgáltatóknál egy kisebb csomag, termékek esetén egy olcsóbb termékkel számolva egy eladás átlagosan lehet pl. 20.000 Ft bevétel. Egy több oldalas weboldal, ami minden kérdést megválaszol, minden infót átad, stb kerüljön mondjuk átlagosan 250.000 Ft-ba, míg ugyanez egyoldalas változatban 120.000 Ft-ba (hogy még egyszerűbb legyen a számolás).

Tehát a különbség 130.000 Ft. Ennyivel olcsóbban készíttethetsz egy egyoldalas weboldalt, ami szituációtó függően mondjuk fele olyan hatékony a cél elérésében, tehát -50% bevételt hoz. Ezt azt jelenti, hogy míg az árát visszahozza 6.5, (kerekítsünk 7-re) eladással többre van szükséged és az egyszerűség kedvéért, mindezt 2x annyi idő alatt tudja neked szállítani.

A keresőoptimalizálás is könnyebb egy fokkal bizonyos szempontból, hiszen egyetlen oldalra kell fókuszálnunk, de nem elhanyagolható tény, hogy a látogatókat többek közt a szöveggel kell meggyőznünk, hogy mi vagyunk a jó választás és a kulcsszóra optimalizált szöveg “belerondít” a fogalmazásba nagyon sok esetben, márpedig azt már tudjuk, hogy kevés, tömör szöveget használhatunk csak, mert egyszerűen nincs elég helyünk a bővebb szövegezésre. Ezt könnyedén a sales, azaz az eladás rovására mehet. Az egyoldalas honlapokat nehéz úgy szövegezni, hogy a keresőnek is és a látogatónak is a maximumot nyújtsa.

Az egyoldalas weboldal készítés mikor jó választás?

A keresőoptimalizálás könnyebb, de az eredmény is ugyan olyan? Sajnos nem. Gondoljunk csak bele..

Tegyük fel, hogy jól van keresőoptimalizálva az oldalunk és le is jön a találati listában egy adott kulcsszóra vagy kifejezésre, egy előkelő helyen. Egyszer! Hiszen csak egy oldalunk van..
A találati listát böngészve a legtöbb ember több oldalt is megtekint/megnyit mire egyáltalán eldönti, hogy tényleg érdekli a dolog (hol, mennyibe kerül, mivel jár, mik a feltételei, meg úgy összességében hogy is működik..). Ha megnéz mondjuk 5 találatot és abból 3-at ugyanattól a szolgáltatótól lát, mert ugyanannak az oldalnak a része, akkor már ettől jobban az esélyei, de ha még a következtetést is levonja, hogy többször vagy jobban foglalkozik a témával, jártasabb benne, akkor végképp azon az oldalon fog tovább nézelődni.

Esete válogatja, de gyakoribb az egyoldalas megoldásoknál, hogy lassabb az oldal betöltési sebessége, mert több az animáció, kép, esetleg videó. A lassú betöltés asztali gépen (desktop-on) is zavaró és hátrányos, de mobilon az egyik leg kritikusabb faktor.

Ha elkészült egy weboldal, bármilyen profi szakember is csinálja, azt még lehet fejleszteni, javítani, hogy jobb eredménnyel érje el a célját. Megfigyeléssel és mérésekkel számtalan olyan dolog derülhet ki a legprofibb weboldalak esetén is, ami lényegesen javítja a konverziót. Hogy egy példát is mondjak, gyakori eset, hogy egy képre vagy ikonra kattintgatnak az emberek az oldalon, persze eredménytelenül. Míg nem látjuk működés/használat közben az oldalt nem gondolunk rá, hogy arra a képre is kattintanak, hiszen ott van alatta a link vagy a gomb. Egyértelmű nem? Nem!

Az ilyen megfigyeléseket és méréseket klasszisokkal nehezebb (egy részét nem is lehet) végezni egy egyoldalas változaton.

Lényegében tehát véleményem szerint, akkor lehet jó választás az egyoldalas weblap, ha landolóoldalt (landing page) készítünk egy terméknek vagy szolgáltatásnak, viszont céges bemutatkozó oldalnak csak abban az esetben javasolt, ha nincs rá elég tőkénk induláskor, hogy a jobb, több oldalas változatba fektessünk be.

Bemutatkozás és fotó

Már a főoldalon érdemes egy rövid bemutatkozást megejteni és egy fotót kitenni rólad (és ha van, a csapatodról). Máris sokkal személyesebb a kontakt, hiszen vizuális és mentális ingerek érik a látogatód. Látnak téged egy képen, elolvasnak 2-3 mondatot rólad és arról mit csinálsz. Eldöntik szimpatikus vagy-e vagy sem. Az első benyomás nagyon fontos!

Te melyik ügyvédet, könyvelőt, műkörmöst, fodrászt, coach-ot, akárkit választanád?

Azt akinek az oldalán stock fotók vannak (laptopokkal meg íróasztalokkal és hasonlókkal) meg egy raklap “nesze semmi, fogd meg jól” leírás, vagy azt akiről látsz egy képet, (akár munka közben, akár csak egy beállított kép, ahogy “pózol” a háttér előtt) egy kis bemutatkozó bekezdést, hogy mégis ki ő, mi a fontos számára?

Egy “Rólam” menüpontban pedig kifejtheted bővebben…
Mi a történeted, mi motivál, hogy csinálod , amit csinálsz, mitől vagy más stb.

Színek és formák

Érdemes továbbá a kinézet, a stílus tekintetében is rászánni 1-2 órát és elképzelni, hogy neked mi tetszene. Körülnézni, más, azonos tevékenységet végző oldalakat átnézni. Mik az általad kedvelt színek, melyik oldalak tetszettek és azok miért? A kerekebb formákat szereted vagy a szögleteseket? Az egyoldalas vagy a többoldalas megoldások tetszenek? Milyen animációk tetszettek – ha tetszettek egyáltalán -, és így tovább. Minél több az információ annál jobb neked is és nekünk is.

Ha “leülsz” egy dizájnerrel és/vagy weboldal készítővel konzultálni és mesélsz magadról, a tevékenységedről, a fent említett nézelődés eredményeiről, sokkal gyorsabban (így olcsóbban) és pontosabban tudják majd megvalósítani az elképzelésed, a lényed belevinni az új weboldaladba.

Ha nincs ilyen beszélgetés a projekt elején, az már régen rossz…

Ha már tudják ki vagy az nagyszerű, de ettől még nem leszel hiteles!

Hitelesség és referenciák

Hiteles referenciák
Hiteles referenciák

Iszonyú sokat dob a szimpátián és a bizalom kialakulásában a hitelesség. Tegyél ki referenciákat és írj róluk pár sort, hogy az emberek lássák, milyen munkát végzel, hogy valósítottál meg 1-1 projektet, kinél mire fókuszáltál, mi volt a kihívás.

Tegyél ki (valós, ellenőrizhető) véleményeket rólad és a munkádról. Olyan ez, mint amikor új telefont vagy laptopot veszel. Megnézed az értékeléseket, kinek mi volt a pozitív és mi volt a negatív tapasztalata a készülékkel kapcsolatban. Egy bemutatkozó weboldalon a termék te vagy és a szolgáltatásod, tevékenységed!

Ha látnak rólad visszajelzéseket az sokat lendít a személyed megismerésében és ez növeli a bizalmat és a hitelességet.

Akkor van kész a megjelenés része, amikor előtör belőled az a bizonyos érzés mikor ránézel: EZAZ!

Milyen még egy profi weboldal? Hibátlan!

Ha már van egy “csecse” terv vagy oldal, ami neked is tetszik és a szakemberek szerint is megfelelő – ez sok esetben némi kompromisszumkészséget igényel -, akkor jöhet a következő lépés, vagyis a validálás és az optimalizálás. Egy profi weboldal, ha nem is hibátlan, közel az, de az a minimum, hogy nincsenek rajta szarvashibák!

Elsőre az ember nem is gondolná, milyen apróságokon múlhat, hogy mennyire nagyot zuhanhat vissza a helyezésed a keresőben. Ezzel és számos bagatell hibával az oldalon látogatókat, potenciális ügyfeleket veszíthetsz .

Gyakori bakik átlagos weboldalakon

A weboldal lassú.

Az átlag felhasználó 3 másodpercet vár az oldalbetöltésére és ha addig nem lát semmit, vagy túl keveset, akkor pikk-pakk bezárja és nyitja a következőt.

A látogató nem tudja, jó helyen jár-e.

Szintén átlagfelhasználó 5-6 másodperc alatt dönti el, hogy a megfelelő oldalon jár-e vagy sem. Ha nem találja meg rögtön, hogy mivel foglalkozol, “buktad” is, hogy meg akarjon ismerni.

Összesen tehát kb. 5-6, de maximum 8 másodperced van arra, hogy megmutasd: ennél jobb helyen nem is lehetne, te vagy az akit keres és felkeltsd az érdeklődését!

Nagyon gyakori WordPress alapú oldal hiba, hogy a sok bővítmény, melyek nagyrésze kiváltható pár sor kóddal és/vagy az optimalizáltság hiánya miatt az oldalad nagyon sokáig tölt, mire mutat is valamit.
Ezért kell programozói tudással rendelkező fejlesztőt választani!
Egy elnézést, de “kattintóhuszár”, nem fog tudni neked olyan megoldásokat szállítani, amelyek tényleg minőségiek és ne származna belőlük valamilyen hátrányod. Fontos, hogy megkérdezd: bele tud-e nyúlni ha szükséges?

Bár nagyon sokoldalú és szuper rendszer, de akkor is csak egy fejlesztői eszköz, ami nem váltja ki a programozói tudást, még ha elsőre úgy is tűnik.

Ha ez megvan, nyertél magadnak még egy kis időt arra, hogy megválaszold a látogató kérdéseit és eloszlasd a kétségeit, ergo hogy meggyőzd: Téged kell választania!

Alapfeltétel, hogy minél gyorsabban, lehetőleg azonnal megtalálja azt az információt, amit keres. Lehet ez egy válasz a kérdésére vagy épp a kételkedés, hogy tudsz-e pont olyat, amit ő akar.

Nem találja az információt, amit keres.

Információ keresés
Aki keres az talál… vagy mégsem?

Ha nem elég áttekinthető, túl szegényes vagy túl sűrű, nem kulcsszó-optimalizált a menü, az végzetes lesz. Gondolj bele, hogy pl. új nyílászárót szeretnél, és a weboldalon van egy rakás leírás, hogy milyen anyagokat használnak meg hol dolgoztak eddig, de sehol nem találod az árakat. Vagy épp fordítva… Meddig fogod keresni? Nem sokáig igaz?

A 2 legfontosabb kiindulási pont egy weboldalon a főoldal, amin lejjebb görget a felhasználó és a menü, ahol kattintgat. Ha ezek információtartalma nem elég átgondolt, logikusan felépített és pásztázható, az óriási konverziós hátrányt fog jelenteni számodra.

Rossz, optimalizálatlan képek és fotók

Futólag már érintettük a témát, most lássunk pár konkrétumot.

Akár túl kicsi, akár túl nagy a kép, nem lesz jó vége.

Ha túl kicsi vagy alacsony a felbontása a képeknek pixeles lesz. Ez bántja a szemet, sokszor hunyorítani kell ha ránézel. Kellemetlen lesz az oldalt nézegetni és a látogató inkább másik oldalt keres. Ugyanez áll a rosszul megválasztott színekre is.

Ha túl nagy a kép, akkor meg az oldalbetöltési idő bánja. Asztali gépen és laptopon sem szerencsés kicsit sem, de mobilon megbocsájthatatlan! A Google is rossz értékelést ad, hátrébb sorol és ha meg is találnak páran, nem fogják kivárni míg betölt az oldal, pláne ha látják, hogy egy díszítőelemre vártak ennyit, aminek kisebb a relevanciaértéke számukra. Az internetes szörfölés nagy része ma már mobilon történik, elengedhetetlen a mobilos optimalizáltság mind sebesség, mind megjelenés szempontjából.

Képoptimalizálás mobilra

A mai kor nagy vívmánya az okostelefon, amivel bárhol bármikor fotózhatsz is, ráadásul nagyon szép minőségben. 5-6, 12 megapixeles képeket készítenek gond nélkül. A telefonnal, tablettel, fényképezőgéppel készült képek 2000+, 4000+, sőt 6000+ felbontással jönnek létre átlagban, melyek mérete 2-4, de akár 6-8 megabájt is lehet. Ezeket a képeket ilyen formában sosem szabad feltölteni, ugyanis az egész oldal nem szabad, hogy ennyi legyen! A képek méretét alacsonyan kell tartani amennyire csak lehet, minőségromlás nélkül vagy minimális romlással.

Egy jól optimalizált kép mindenképp 1 megabájt alatt van és az emberi szemnek észrevehetetlen a minőségromlása. A 6000+ pixeles felbontású kép, ami ilyen formában 5-6 megabájt, a felbontás csökkentésével majd tömörítő algoritmusokkal 500-600 kilobájt méretre csökkenthető ami fél megabájt.

A kereső és a látogató is hálás lesz, ha optimalizált képeket használsz az oldaladon!

Természetesen kivétel lehet ez alól mondjuk egy fotós portfólióoldala.

Hibás, törött linkek

Ez is egy igen gyakori hiba, rengeteg oldalon. Lehet szép meg jó az a weboldal, de ha az egyik lapról kattint egy másikra az oldalon, ami máshova visz vagy 404-es hibaoldalra, az eléggé amatőr és elrettentő.

Érdemes ezeket rendszeresen ellenőrizni a tartalmi változások gyakoriságától függően.

Nem mobilbarát

Erről is volt már szó a képek kapcsán, de azért megér még egy misét, mert nem csupán a képekről van szó. A mai kor emberének több mint a fele telefonról internetezik az esetek többségében, akár tetszik, akár nem. Ha telefonról nem tudja használni vagy nem elég kényelmesen, akkor az az oldal nem jó!

A Google is többször hangsúlyozta az elmúlt években hogy a keresések nagy része már mobilról történik, ezért helyezés vesztéssel és hasonló szankciókkal bünteti azokat az oldalakat, amelyek nem rendelkeznek mobilbarát felülettel.

A mobilon a használhatóság két legfontosabb faktora a kisebb képernyőhöz igazodás a megjelenésben és a betöltési sebesség. Ez utóbbi mobilon, még fontosabb mint a hagyományos értelemben, mikor asztali gépre és annak böngészőjére gondolunk, hiszen a mobilos internet előfizetések legjava még mindig korlátozott adatmennyiséget biztosít csak és persze a kisebb méretek miatt a teljesítmény is kisebb mobiltelefonról. Mindezek ellenére, mobilon is éppúgy 2-3 mp alatt eldönti a látogató, hogy érdekes e számára az adott oldal vagy sem. Ha érdekes, akkor használni is akarja majd.

A megfelelő mobilos használhatóság leggyakoribb megoldása ma már a reszponzív (responsive) megjelenés. Ez azt jelenti, hogy nem bizonyos képernyőméretekhez van igazítva a megjelenés, hanem mindenhez egyszerre. Alkalmazkodó megjelenésnek is nevezik kishazánkban.

Nincs megtervezve a látogató útja

A látogató útja
Melyik úton induljak?

Minden weboldalnak van egy célja. Ha nincs az már régen rossz.. Kell, hogy legyen! Ha csak azért létezik, mert kell, hogy legyen egy oldalad, az biztos nem sok mindenre lesz jó.

Ha a látogató eléri a célt, azt nevezzük konverziónak. Lehet ez a cél pl. hogy felhívjanak vagy írjanak a kapcsolatfelvételi űrlapon nekünk, lehet egy email feliratkozás, egy termék vagy szolgáltatás megrendelése, stb.

A weboldal azért kell hogy létrejöjjön, hogy ezt a célt, minél többször, minél hatékonyabban teljesítse. Ez a rendeltetése, a végzete, sorsa ha úgy tetszik.

A legtöbb látogató jó eséllyel először jár az oldaladon és veled ellentétben nem ismeri az oldalad. Meg kell mutatni neki mi merre van. Lépésről-lépésre egyengetni az útját. Belelátni a fejébe, hogy mikor mire kíváncsi és a megfelelő gombokat és linkeket a szeme elé tárni a megfelelő pillanatban.

Mondanom sem kell, ez az egyik legnagyobb kihívás egy profi weboldal készítésekor. Ezért kell ismerni a készítő(k)nek téged, a tevékenységedet, a pozícionálásodat, az ideális ügyfeledet (buyer persona).

Ezek fényében lehet kiválóan megtervezni a fent említett menürendszert, főoldalt és ezekkel a látogatóid útját, ami végül a célhoz vezet.

Van egy utolsó fontos dolog, amiről még nem volt szó. A folyamatosan frissülő, minőségi tartalom is a kiváló weboldal ismérve. Tudjuk, hogy ez jó a keresőnek és jó a látogatónak is, de hogyan valósítható meg?

A profi weboldal folyamatosan frissül

Légy jelen a szociális médiában! Minél több csatornán vagy jelen annál több látogatód (és ezzel potenciális ügyfeled) érkezik az oldaladra, ami az első lépése az ügyfélszerzésnek. Ezeket rendszeres posztolással érheted el.

Vezess blogot! A gugli és a látogatók is nagyra értékelik a rendszeresen frissülő, hasznos tartalmakat! Az optimális szám függ a konkrét tevékenységtől, de átlagban elmondható, hogy havi 2-4 cikk megfelelő mennyiség.

Rendszeres, friss tartalom
Rendszeres, friss tartalom

6+1 tipp, a minőségi blogcikkek írásához

A képek. Már megint azok a fránya képek..

1. A méret, a felbontás, amiről már beszéltünk itt is fokozottan érvényes! Ha nem megfelelő képeket használsz, lassan fog betölteni az oldal, hamar megtelik a tárhely, stb.

2. WordPress-nél gyakori hiba a nem megfelelő kiemelt kép választása. Ne használjunk álló képet kiemelt képként! Biztos nagyon szép az a fotó, elhiszem, hogy tetszik, de ha betöltéskor a cím sem látszik elsőre, az nem épp az ideális megoldás. Fekvő képet válasszunk és az álló képet használjuk fel a cikk közben.

3. Egy oldalas vagy kicsit nagyobb terjedelemnél még belefér, ha nem használsz extra képeket a bejegyzések közben, de hosszabb szövegnél lényeges, hogy az olvasó megpihentethesse a szemét 1-1 jól megválasztott kép nézegetésével.

És még mindig a képek?! Csak egy utolsót még:

4. Kell a rendes kép név, leírás, felirat, alternatív szöveg a fotóinkhoz. Ez főleg SEO (keresőoptimalizálás) szempontból fontos, nem a látogatóknak, de korántsem elhanyagolható. Ha ezek az infók nincsenek megadva vagy “IMG-2314324232.jpg” és hasonló elnevezések kerülnek ide, azzal csak magad alatt vágod a fát. Érdemes a cikk címéhez és a metaleíráshoz kapcsolódó szövegeket megadni, ha nincs semmi épkézláb ötleted használhatod a blog vagy oldal nevét, a bejegyzés címét vagy annak egy részét, esetleg a kategóriát.

5. Írj jól tagolt szöveget. Ezzel megintcsak két legyet ütsz egy csapásra. A keresőmotorok és az olvasók is szeretik. A nagy mennyiségű egybefüggő szövegre te sem nézel rá szívesen és inkább hagyod a fenébe.

Használj alcímeket, képeket, rövid bekezdéseket, kulcsszavakat, kiemeléseket.

Ha megfelelően elosztod, egyrészt pásztázható lesz, vagyis ha valaki átgörget egy részt a cikkben és mondjuk 3 alcímmel később kezd el olvasni újra, akkor is fel tudja venni a fonalat.

Másrészt pedig nem rettenti el az olvasót. Tud közben pihenni a szeme és észre sem veszi mennyit olvasott eddig. Gondoltad volna hogy ha ez egy word doksi lenne, ez már az ötödik oldal alja lenne?! (képek nélkül)

6. Illessz be linkeket. Az oldalon belüli és a más külső oldalakra mutató linkek elhelyezése is fontos egy optimálisan megírt cikkhez. Hivatkozz korábbi cikkekre és külső hiteles forrásokra mondandót alátámasztásához, megerősítéséhez.

+1 tipp a minőségi blogcikkek írásához

+1 Fontos, hogy a tartalom, amit írsz tényleg hasznos legyen és informatív. A szöveg legyen stílusos, a fogalmazás tükrözze a személyiséged.

Valami ilyesmi egy profi weboldal mifelénk 😉

Ha te is szeretnél egy minőségi, profi weboldalt céged vagy vállalkozásod számára, kérd ingyenes árajánlatomat vagy jelentkezz online konzultációra:


Phresh-IT - Marketing boost esettanulmány

12 hetes online marketing esettanulmány

Weboldal optimalizálás, látogatószerzés, konverziónövelés…

Egy kis költségvetésből elkészített oldalt turbózunk fel, egy szintén alacsony büdzsével.

Közérthető nyelven mutatom meg milyen megoldásokat alkalmaztam, hogy az oldal szárnyra kaphasson…

Ezeket a változtatásokat te is meg tudod csinálni minimális informatikai tudással is, csupán időt és energiát kell beletenned.

Az esettanulmányt a jobb alsó sarokban található Facebook Messenger chatbot-ból tudod letölteni.

Jelentkezz ingyenes online hívásos konzultációra!

Segítek átgondolni és megtervezni a weboldalad/webáruházad és a marketing stratégiád.

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
Share This