A rövid változat szerint: nem, nem elég a Facebook, kell egy igényes weboldal vagy honlap!
De ez még nem győzött meg, igaz? Rendicsek, járjuk körbe egy picit a céges weboldal készítés kérdését!

Bizonyára te is találkoztál már a kijelentéssel, hogy “nem kell weboldal, elég a Facebook is”, ha ezt olvasod. Ha egy marketinges vagy egyéb tanácsadó ezt mondja neked, menekülj!

Sajnálom azt az ügyfelet, aki emiatt nem csináltatott weboldalt, honlapot vagy csak valami ‘legolcsóbbat húszezerért”. Miért?

Nem titok, hogy minden vállalkozás közös szándékkal jön létre, mégpedig hogy profitot termeljen, viszont attól még nem fog, hogy létezik. Meg is kell hogy ismerjék tevékenységed, szolgáltatásod, terméked, stb.

Ennek ma a legjobb módja az online jelenlét. Azok a vállalkozások eleve iszonyú hátrányból indulnak, akik csak offline működnek. Manapság már az emberek mindennek az interneten néznek utána és az online vásárlások is évről évre exponenciálisan növekednek. Óriási vásárlói potenciállal rendelkező tömegeket zárnak ki azok, akiknek nincs vagy gyenge az online jelenlétük.

A céges weboldal sokféleképp készülhet, viszont a legjobb eredmény eléréséhez érdemes okos döntést hozni ennek kapcsán is.

– de ez már egy másik történet..

Michael Ende – A Végtelen Történet

Van Facebook, LinkedIn, stb oldalam…

Az első és legkézenfekvőbb válasz a miértre a teljesség igénye. Gondolj csak arra, ha te egy terméket vagy szolgáltatást keresel vagy csak szembe jön veled pl. a Facebook-on és felkelti az érdeklődésed vagy a kíváncsiságod, akkor te mit teszel?

Elolvasod a posztot vagy egyéb rövid leírást és ha érdekel tovább mész. Megnézed a Facebook oldalt, majd a weboldalt, hogy még több infót begyűjts a dologról.

Most lényegében le is írtuk lesarkítva és egyszerűsítve a folyamatot, ami egy átlagos vásárlói út. A közösségi média platformok remek csatornák az érdeklődő gyűjtésre, de tájékoztatásra és eladásra alkalmatlanok.

Weboldal nélkül egyszerűen nem tartanak hitelesnek. Ha te nem találsz weboldalt valami szolgáltatásról vagy termékről, akkor elég megbízhatónak gondolod ahhoz, hogy vásárolj? Nyilván nem. Ugyanez áll az email címekre is egyébként. Egy gmail-es email cím nem túl bizalmat sugárzó.

Versenyhelyzet van – Ne maradj le!

Bármilyen terméket vagy szolgáltatást nyújtasz, biztos lehetsz benne, hogy nem te vagy az egyetlen. Következésképp van konkurenciád. Ha a konkurensed szélesebb skálán van jelen az interneten vagy jobban menedzseli az online jelenlétét (van weboldala, YouTube csatornája, Facebook oldala és/vagy csoportja, Instagram oldala) pillanatok alatt eléri a klienseit – bármennyien is vannak – a legújabb ajánlattal.

Ehhez képest ha a te vállalkozásod szórólapozik vagy a helyi újságban hirdet csupán, ismerősökre és ajánlásokra hagyatkozik, esetleg csak “lóg a levegőben” az elhanyagolt weboldala, akkor vagy észreveszik a potenciális ügyfeleid az ajánlatod – 3, 4 nap, vagy 1 hét múlva -, vagy nem, esetleg el sem olvassák.

Közösségi média elérések

Egy poszt átlagos élettartama 1, max.2 nap, ráadásul az elérése is nagyon alacsony. Ha van egy Facebook oldalad, aminek 100 követője van és te kiraksz egy posztot, azt körülbelül 10-15-20 követődnek mutatja meg a legjobb esetben. Sőt már a fizetett elérések is csökkennek. Persze van jegyzetek rész, de azért az nem erre való és ezért nem ugyanaz az eredményessége sem. Visszakeresni pedig nagyon nehéz, mert a kereső nagyon rossz. Ha nem pontosan ugyanazt a kifejezést keresed, akkor szélmalom harc.

Továbbá nagyon fontos hangsúlyozni, hogy nincs fennt mindenki a Facebook-on. Sőt…

Erre persze mondhatod, hogy fenn vagy a többi platformon is, de egyrészt a különböző platformokon különböző kommunikáció szükséges, hiszen különböző emberek használják különböző mértékben ezeket, másrészt pedig, aki jó okból nincs fenn a Facebook-on az ugyanezek okból nincs regisztrálva a többin sem.

Sőt mára már kialakult egy kultusz is ezzel kapcsolatban, vannak Facebook kerülők és vannak olyan csoportok is, akik bojkottálnak minden ilyen platformot. A leggyakoribb célközönségek akiket nem érhetsz el már Facebook-on: tinédzserek, magasabb vagyoni helyzetben lévő emberek.

A vállalkozásod bemutatására 2 rövid rublikát engednek kitölteni ezek a platformok és az információk rendszerezésére sincs lehetőséged. Azt ugye nem várod el egy érdeklődődtől sem, hogy visszagörgesse a faladat hónapokkal korábbra, hogy megtalálja a választ a kérdésére?

Hitelesség – megbíznak benned?

A mai világban sokan gondolják úgy, hogy aki nincs fent a világhálón, az nem is létezik. Lássuk be van benne valami! Ha egy cég vagy vállalkozás nem fordít energiát és pénzt a saját jelenlétére, image-ére, jövőjére, az kialakít róla egy rossz képet az érdeklődő szemében. Miért is bánna jobban a ügyfeleivel, ha még a saját cégét sem kezeli megfelelően?!

Ha nincs céges weboldal vagy gagyi, akkor elkönyvelik az emberek, hogy a vállalkozás nem elég modern, nem halad a korral, nem nyitott az újdonságokra, nem fejlődik, nincsenek új ötletei, egyszóval megragadt valahol múltban egy szinten és nem zavarja.
Ha egyáltalán eljut a gondolatmenet idáig…

Ugyanis a ma embere mit csinál először ha hall valami újat lát/hall, amit nem ismer? Igen, rákeres a neten. Még csak haza sem kell mennie, hiszen kinek nincs ma már okostelefonja és azon internet előfizetése? Mit fog gondolni az az ember, aki hall rólad vagy a termékedről, szolgáltatásodról valamit, rákeres pl. a Google keresőben és nem talál semmit? Nincs weboldal, nem láthat referenciákat, cégadatokat, nem olvashat a szolgáltatásaidról vagy épp a véleményekről rólad. Egyszóval nem ellenőrizhető.

Te megbíznál valakit, akár csak 10-20 ezer forintos munkával, akiről nem találsz semmi infót? Ugye, hogy nem?!

Konklúzió:

Céges weboldal készítés, It’s good for U!

Már tudjuk hogy miért jó a céges weboldal készítés, de még nem beszéltünk arról, hogy a Facebook-os, miért nem jó.

Mert feladathoz választunk eszközt és nem fordítva.. így biztosítjuk a feladat minőségibb végrehajtását.

A teljesség igénye – miért nem elég a Facebook oldal?

A Facebook oldal egy remek eszköz arra, hogy meglássanak. Látogatókat, érdeklődőket szerezhetsz, akik kíváncsiskodnak irántad vagy a tevékenységed, szolgáltatásod iránt, ami szuper, de attól hogy észrevettek még nem fognak téged választani! Az érdeklődőket meg kell győznöd arról, hogy te vagy a megfelelő választás.

A Facebook erre alkalmatlan. Hogy tűnnél ki egy olyan megjelenéssel, ami más 100 vagy 1000 másik vállalkozásnál is éppen ugyanúgy néz ki? A Facebook oldaladat nem tudod testre szabni, nagyon korlátozottak a lehetőségek mind dizájn, mind funkcionalitás terén.

Egy weboldalon célzottan, rendszerezve tudod az információkat átadni, hiszen az a sajátod, ott te „dirigálsz”. 🙂 Ezeken a platformokon a vállalkozásod arculatát sem tudod tükrözni. Lássuk be, hogy egy borítókép nem egyenlő, egy teljes mértékben rád szabott weboldallal, aminek a színvilága a, a képek, a szöveg és minden harmonikusan téged és a vállalkozásod arculatát eleveníti meg.

Ezzel el is érkeztünk a legfontosabb dologhoz. A közösségi média platformok szabályait nem te határozod meg, bármikor bevezethetnek olyan dolgot ami keresztbe tesz neked vagy szélsőséges esetekben le is tilthatják a fiókod, akár csak tévedésből is és azt lemeccselni velük… hát nem egyszerű, mondjuk úgy.

Lényegében tehát a Facebook egy marketing csatornaként ideális eszköz a népszerűsítésre és erre érdemes is használni, sőt, nem csak a Facebook-ot.

Minél több, annál jobb!

Ha emlékszel az Iwiw-re, az is egyik napról a másikra eltűnt. A csúcsról, az első számú pozícióból 1 hónap alatt a süllyesztőbe került. Ugyanez bármikor előfordulhat a Facebook-kal, a LinkedIn-nek, az Instagrammal, a TikTok-kal és bármelyikkel. Egyszerűen kimennek a divatból egy idő után.

Éppen ezért nem állhat a vállalkozásod egy lábon. Ha csak Facebook oldalad van és egyszer csak történik valami, a fent említettek közül, akkor szinte a nulláról kezdheted felépíteni a vállalkozásod.

Soha nem szabad egyetlen marketing csatornára támaszkodni! Egy weboldal is egyfajta marketing csatorna, akárcsak a Facebook, Instagram, YouTube, stb. Több lábon állni nem csak jobb, de kötelező, ha erős vállalkozást, brand-et szeretnél építeni. Többen vidámabb!

Cseppet sem elhanyagolható tény továbbá, hogy ezeken a közösségi oldalakon az emberek keresik a weboldalt is. Ha nem találják, vagy valami “szedett-vedett” oldalt találnak, az erősen bizalom romboló tényező lesz és bizonyosan mást választanak a legtöbben, akkor is ha a szolgáltatásod, terméked egyébként jó vagy akár a legjobb! A konkurenseidnek van céges weboldala, válalkozói honlapja! Ez nem véletlen…

Fontos továbbá, hogy sok történetet látni, hallani, hogy a Facebook, Instagram fiókot letiltják valamilyen okból, ami egyébként sok esetben tévedés. Iszonyú nehéz már azt is elérni, hogy egyáltalán foglalkozzon valaki az üggyel, nemhogy visszaállítani.

Kerüld azt (bármilyen tanácsadó vagy szakember legyen), aki azt mondja nem kell céges weboldal. Igenis kell, sőt kötelező!

Összegezve

Ha nem adsz lehetőséget arra, hogy egyre többen és többen ismerjék meg a nálad elérhető lehetőségeket, akkor gyakorlatilag tudatosan csökkented a profitodat és az értéket is, amit a vállalkozásod képvisel, tevékenysége nyújt.

Ma már alapszintű elvárás egy igényes céges weboldal, mely az alappillére és csomópontja az online megjelenésednek. Mindez elengedhetetlen, ahhoz, hogy tudják, hogy létezel, hiteles vagy és folyamatosan fejlődsz!

A közösségi média platformok szabályait nem te határozod meg, bármikor bevezethetnek olyan dolgot ami keresztbe tesz neked vagy szélsőséges esetekben le is tilthatják a fiókod, akár csak tévedésből is és azt lemeccselni velük… hát nem egyszerű, mondjuk úgy.

Nem te szabályozod, hogy mi jelenhet ott meg. Persze tudsz posztokat írni, meg sok mindent ki tudsz írni, de lényegében az irányítás és a kommunikáció iránya nem a te kezedben van.

Kell tehát egy weboldal, ami összefogja az online jelenléted. Ez lesz a gyökere a vállalkozásod online részének és ide tudod irányítani a forgalmat a különböző platformokról és ha már átvezetted az oldaladra az érdeklődőt, ott már a te szabályaid szerint „játszhatsz” tovább.

Engedd, hogy lássák, hogy “játékban vagy”!

Amennyiben te is szeretnél egy minőségi weboldalt céged vagy vállalkozásod számára, kérd ingyenes árajánlatomat vagy jelentkezz online konzultációra:

Phresh-IT - Marketing boost esettanulmány
Phresh-IT weboldal boost esettanulmány
Share This