+36 20 552 14 37 info@phresh-it.hu

A rövid változat szerint: nem, nem elég a Facebook, kell egy igényes weboldal vagy honlap!
De ez még nem győzött meg, igaz? Rendicsek, járjuk körbe egy picit a kérdést!

Bizonyára te is találkoztál már a kijelentéssel, hogy “nem kell weboldal, elég a Facebook is”, ha ezt olvasod. Ha egy marketinges vagy egyéb tanácsadó ezt mondja neked, menekülj!

Sajnálom azt az ügyfelet, aki emiatt nem csináltatott weboldalt, honlapot vagy csak valami ‘legolcsóbbat húszezerért”. Miért?

Nem titok, hogy minden vállalkozás közös szándékkal jön létre, mégpedig hogy profitot termeljen, viszont attól még nem fog, hogy létezik. Meg is kell hogy ismerjék tevékenységed, szolgáltatásod, terméked, stb.

Ennek ma a legjobb módja az online jelenlét. Azok a vállalkozások eleve iszonyú hátrányból indulnak, akik csak offline működnek. Manapság már az emberek mindennek az interneten néznek utána és az online vásárlások is évről évre exponenciálisan növekednek. Óriási vásárlói potenciállal rendelkező tömegeket zárnak ki azok, akiknek nincs vagy gyenge az online jelenlétük.

A weboldal sokféleképp készülhet, viszont a legjobb eredmény eléréséhez érdemes okos döntést hozni ennek kapcsán is.

– de ez már egy másik történet..

Michael Ende – A Végtelen Történet

Versenyhelyzet van – Ne maradj le!

Bármilyen terméket vagy szolgáltatást nyújtasz, biztos lehetsz benne, hogy nem te vagy az egyetlen, következésképp van konkurenciád. Ha konkurensed szélesebb skálán van jelen az interneten vagy jobban menedzseli az online jelenlétét (van weboldal, YouTube csatornája, Facebook oldala, csoportja, Instagram oldala) pillanatok alatt elérik a klienseiket – bármennyien is vannak – egy új, jó ajánlattal.

Ehhez képest ha a te vállakozásod szórólapozik vagy a helyi újságban hirdet csupán, akkor vagy észreveszik a potenciális ügyfeleid az ajánlatod – 3, 4 nap, vagy 1 hét múlva -, vagy észre sem veszik, esetleg el sem olvassák.

Hitelesség – megbíznak benned?

A mai világban sokan gondolják úgy, hogy aki nincs fent a világhálón, az nem is létezik. Lássuk be van benne valami! Ha egy cég nem fordít energiát és pénzt a saját vállalkozásának az imidzsére, jövőjére, az róla is kialakít egy képet. Miért is bánna jobban a ügyfeleivel, ha még a saját cégét sem kezeli megfelelően?!

Ha nincs weboldal vagy gagyi, akkor elkönyvelik az emberek, hogy a vállalkozás nem elég mondern, nem halad a korral, nem nyitott az újdonságokra, nem fejlődik, nincsenek új ötletei, egyszóval megragadt valahol múltban egy szinten és nem zavaja.
Ha egyáltalán eljut a gondolatmenet idáig…

Ugyanis a ma embere mit csinál először ha hall valami újat amit nem ismer? Igen, rákeres a neten. Még csak haza sem kell mennie, hiszen kinek nincs ma már okostelefonja és azon internetelőfizetése? Mit fog gondolni az az ember, aki hall rólad vagy a termékedről, szolgáltatásodról valamit, rákeres a Google keresőben és nem talál semmit? Nincs weboldal, nem láthat refereciákat, cégadatokat, nem olvashat véleményeket, stb. Egyszóval nem ellenőrizhető.

Te megbíznál valakit, akár csak 10-20 ezer forintos munkával, akiről nem találsz semmi infót? Ugye, hogy nem?

A teljesség igénye – miért nem elég a Facebook oldal?

A Facebook oldal egy remek eszköz arra, hogy meglássanak. Látogatókat szerezhetsz, akik érdeklődnek irántad vagy a tevékenységed, szolgáltatásod iránt, ami szuper, de attól hogy észrevettek még nem fognak téged választani! Hogy tűnnél ki egy olyan megjelenéssel, ami más 100 vagy 1000 másik vállalkozásnál is éppen ugyanúgy néz ki? A Facebook oldaladat nem tudod testreszabni, nagyon korlátozottak a lehetőségek mind dizájn mind funkcionalitás terén.

Minél több, annál jobb!

Soha nem szabad egyetlen marketingcsatornára támaszkodni! Egy weboldal is egyfajta marketingcsatorna, akárcsak a Facebook, Instagram, YouTube, stb. Több lábon állni nem csak jobb, de kötelező, ha erős vállakozást szeretnél építeni. Többen vidámabb!

Cseppet sem elhanyagolható tény továbbá, hogy ezeken a közösségi oldalakon az emberek keresik a weboldalt is. Ha nem találják, vagy valami “szedett-vedett” oldalt találnak, az erős bizalomroboló tényező lesz és bizonyosan mást választanak, akkor is ha a szolgáltatásod, terméked egyébként jó vagy akár a legjobb! A konkurenseidnek van weboldala, honlapja! Ez nem véletlen…

Fontos továbbá, hogy sok történetet látni, hallani, hogy a Facebook, Instagram fókot letiltják valamilyen okból, ami egyébként sok esetben tévedés. Iszonyú nehéz már azt is elérni, hogy egyáltalán foglalkozzon valaki az üggyel, nemhogy visszaállítani.

Kerüld azt (bármilyen tanácsadó vagy szakember legyen), aki azt mondja nem kell céges weboldal. Igenis kell, sőt kötelező!

Összegezve

Ha nem adsz lehetőséget arra, hogy egyre többen és többen ismerjék meg a nálad elérhető lehetőségeket, akkor gyakorlatilag tudatosan csökkented a profitodat és az értéket is, amit a vállalkozásod képvisel, tevékenysége nyújt.

Ma már alapszintű elvárás egy igényes weboldal, mely az alappillére és csomópontja az online megjelenésednek. Mindez elengedhetetlen, ahhoz, hogy tudják, hogy létezel, hiteles vagy és folyamatosan fejlődsz!

Engedd, hogy lássák, hogy “játékban vagy”!

Amennyiben te is szeretnél egy minőségi weboldalt céged vagy vállalkozásod számára, kérd ingyenes árajánlatomat itt.

Legyen szép napod!