Alap blog – cikk/bejegyzés/poszt – kezelés és oldalszerkesztés (Gutenberg)
A cikkeknek/poszoknak tartozniuk kell legalább egy kategóriába. Ha nem szeretnénk kategorizálni, akkor simán hagyjuk az egyébben vagy hozzunk létre egy általános kategóriát pl. Hírek.
A keresőoptimalizáláshoz (SEO) azonban jó szolgálatot tehet ha blogolunk és azt rendesen csináljuk kategóriákkal, címkékkel, hasznos és elegendő hosszú tartalommal, főleg ha még kulcsszavazzuk is. Ez utóbbit lásd lejjebb, ebben a videóban csak az alap szerkesztést, kezelést és a logikáját láthatjuk, mint pl. a szöveg átírása, alapszintű formázása, a képek cseréje az oldalakon.
Menü kezelés
Sokaknak fura vagy fordított logikának tűnhet, de a WP úgy kezeli ezt a részét, hogy először legyen meg a tartalmunk és azt tesszük a menübe, nem pedig fordítva, hogy csinálunk egy menüt aztán majd megcsináljuk hozzá a tartalmat is. Sima húzogatós módszerrel tehetünk be oldalakat, kategóriákat, címkéket de akár konkrét cikkeket vagy termékeket is.
Email aláírás beillesztése
A sima kép is beilleszthető könnyen aláírásként, de arra maximum egy interakciót rakhatunk pl. kattintásra vigyen a weboldalunkra. A html aláírásnak az az előnye, hogy akár minden elemre tehetünk interakciót. Elvihet a honlapra a webcím és a logo, a telefonszám kattintásra hívást indíthatunk vagy az email címre kattintva egyből írhatnak nekünk választ, a QR kódra kattintva mentheti a névjegyünket a telefonba, stb.
Az online levelezőkbe, mint pl. a Gmail bemásolhatjuk a böngészőben megnyitott html fájlt, míg az offline levelezőkben mint az Outlook vagy a Thhunderbird pedig betallózhatjuk. Ha ma még előfordul olyan helyzet, hogy egyik lehetőség sem áll rendelkezésre, akkor használhatjuk a képet.
Médiatár használata – képkezelés
Haladó technikák (saját videók)
Keresőoptimalizált (SEO) kép feltöltése [hang nélkül]
A weboldal szövege sokszor kevés a keresőoptimalizáláshoz, de a képekkel is lehet erős SEO-t (keresőoptimalizálás) építeni, ha jól csináljuk a képkeresésekben eredményes találatok lesznek.
Hogy kell jól csinálni?
1 – El kell nevezni a képeket rendesen
Erősítse a saját márkát, a terméket, a kategóriát, és vonzza be a téma és/vagy referenciák kereséseit is pl. jóga vagy CityTV, + opcionálisan az egyedieknél a kiegészítők/díszletek neve.
Elnevezés struktúra: [markanév]-[kategória]-[fajta |VAGY| referenciamárka]-[termék |VAGY| targy]{-kiegészítő |VAGY| díszlet}
A képek nevében nem lehet ékezet vagy szóköz:
K & M Manóm – céglogós – CityTV manó = kandmmanom-ceglogos-city-tv-mano
Ha két vagy több azonos van, akkor számozzuk:
kandmmanom-ceglogos-city-tv-mano
kandmmanom-ceglogos-city-tv-mano-2
kandmmanom-ceglogos-city-tv-mano-3
2 – Figyelni kell a dimenzionális méretére (hány pixel)
Nem szabad túl nagy képeket feltölteni, mert lassú lesz a betöltés a mobilos netet meg nagyon meghúzza, de elég nagyot kell, ahhoz, hogy meg lehessen nézni normálisan asztali gépen is.
Ha fekvő képeket használunk, akkor elég a szélességgel operálni.
Ha négyzet vagy állóképek készülnek, ezért elég a magassággal.
Az oldal tetejére és egyéb helyekre oldalháttérnek 1920px széles vagy 1200px magas jelenleg az ideális. Szöveg közti képnek és galériába 1200 pixel széltében és hosszában is ha a nagy átlagot nézzük (de ha nem akarjuk képnézegetőben megjeleníteni, hanem tényleg csak dísznek van, akkor elég 700-800px ), kivétel ez alól ha nagyítható képet szeretnénk mert az a lényeg (pl. maga a termék: fotózás), akkor 1920px kell ide is.
3 – Figyelni kell a fizikai méretére, hogy csökkentsük a helyfoglalást. 500-600 kb-nál nem lehet nagyobb egy kép.
Tömöríteni kell, hogy kisebb helyet foglaljon a már fent említett gyors betöltés, mobilnet okok miatt, de az sem utolsó, hogy tovább elég lesz a tárhely, mert minél nagyobb tárhely kell, annál drágább lesz a bérlés.
4 – Figyelni kell a formátumra
A gugli az újgenerációs képeket előnyben részesíti már a hagyományos képformátumok mellett, ezért jobb eredménnyel találják meg a képeket és a weboldal erőssége is nő.
Hagyományos formátumok: .jpg .jpeg .png .jiff .gif
Újgenerációs formátumok: .webp .svg
5 – Figyelni kell az ún. „meta” adatokra
A Googlei a kereséskor előnyben részesíti azokat a képeket, amelyeknek a meta adatai (cím és helyettesítő szöveg) rendesen ki vannak töltve
a technikai részletektől megkímélve a lényeg, hogy legyen a képnek egy rövid leírása, ami megmondja mi van a képen és ha valamilyen okból nem tud megjelenni a kép, jelezzük, hogy minek kéne ott lennie.
Az első és az utolsó lépést kézzel kell megcsinálni mindig, mert egyedi nevekre az utolsónál meg ékezetekre van szükség, pár kivételnél használhatunk csoportos átnevező programot pl. a Multiple File Manager-t, de a 2-4 lépéseket meg tudjuk csinálni egy folyamatban pár kattintással.
Ezzel a módszerrel közel ugyanazt a minőséget tudjuk előállítani, mint a lehető legjobb. A lehető legjobbhoz én használok még további 3 képmanipulátor programot, de én van hogy naponta több száz képet feldolgozok velük, neked szükségtelen havi pár képért telepíteni és megtanulni a használatukat.
2-4 lépések:
- https://bulkresizephotos.com/hu
- behúzod a kép(eke)t
- százalék, szélesség vagy magasság: pl. magasság 1200
- formátum: WEBP
- minőség: 99%
- rajt
Letölt egy .zip fájlt abban vannak a képek, azt kicsomagolod és belehúzod az oldal médiatárjába, végül kitöltöd a metaadatokat, itt már ékezetekkel és szóközökkel.
Keresőoptimalizált (SEO) blog – cikk/bejegyzés/poszt – feltöltése – elmélet
Keresőoptimalizált (SEO) blog – cikk/bejegyzés/poszt – feltöltése – gyakorlat (Gutenberg)
WooCommerece keresőoptimalizált (SEO) termék feltöltése
Ha most azt gondolod vagy azt hallottad, hogy a keresőoptimalizálás nem fontos, kiváltképp ha azért mert az hosszú és inkább hirdetésekkel oldod meg a vásárlószerzést,
akkor vedd számításba azt a tényt is, hogy minél jobban rendben van technikai és keresőoptimalizálási szempontból az oldal, ahová a látogató érkezik a hirdetésről, annál magasabb ún. hirdetési relevancia pontszámot kap a hirdetésed, amiből pedig az ár kiszámítása is fakad részben.
Azaz minél jobban rendben van az oldal, annál olcsóbban hirdethetsz és annál alacsonyabb összeget kell fizetned átkattintásonként.
Tehát az igaz, hogy hosszútávon éri csak meg, de nem csupán látogatószerzés szempontjából, hanem költség szempontból is.
Szerezhetsz egy vásárlót pl. 100 forintért is és 50 forintért is. Bármennyit is költesz havonta hirdetésre, az utóbbi esetben ugyanabból a büdzséből kétszer annyi vásárlód lesz, ami nagyjából dupla akkora profitot is jelent.