+36 20 552 14 37 info@phresh-it.hu

A keresőoptimalizálás (angolul SEO, azaz Search Engine Optimization) azt a tevékenységet jelenti, amikor a kulcsszavas keresők találati listáján elért helyezést kívánjuk javítani. A helyezés javításával növelhetjük a weboldalunkra látogatók számát. A kattintások száma alapvetően két tényezőtől függ: hányan keresnek az adott kulcsszóra és a weboldalunk hányadik helyezést éri el. 

Tartalomépítés: kiváló minőségű cikkek készítése

A Google keresőoptimalizálás alapja a jó minőségű tartalom készítése, ami a felhasználóknak élményt nyújt. Ezt nevezik tartalomépítésnek. A tartalomépítés lényege, hogy a fókusz kulcsszó megfelelő környezetbe kerüljön és az oldal lényeges elemeibe legyen beépítve. Az oldalon belül eltér az egyes elemek fontossága. A fő tartalom elsődleges prioritást kap, míg a másodlagos tartalom (lábléc, hasábok, hirdetések) kevésbé értékes. A fő tartalom egyes részei értékesebbek a többinél. Oldalcímből (title elem a head részen belül) csak egy van, ezért ez az egész oldal esszenciája. A szöveg olvashatóságára nagy hangsúlyt fektet a Google rangsorolási algoritmus. Figyelembe veszi a bekezdéseket, a mondatok szerkezetét és hosszát, a szöveg tördelését és a vizuális elemeket. 

A felhasználó viselkedésére nagy hatással van az úgynevezett „hajtás feletti rész” (angolul ATF, azaz Above The Fold). Az a kezdőképernyő, amit görgetés nélkül lehet látni. Szempillantás alatt eldől az oldal további sorsa. Azonnal elárulja, hogy az oldal releváns-e azzal a kulcsszóval, amit a felhasználó keres. Ez a megismételhetetlen első benyomás, ami tudatja a látogatóval, hogy jó helyen jár – érdemes még az oldalon időzni. 

Linképítés: a weboldalra hivatkozó linkek minősége és mennyisége

A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég. Mindenki tudja, hogy a link általában kék színű és aláhúzással van megkülönböztetve a szöveg többi részétől. A weboldalak közötti navigálás linkeken keresztül történik. A kattintás pedig azon múlik, hogy mi a horgonyszöveg és mennyire csalogató a link közvetlen környezete. A linkeken keresztül információ és látogató áramlik egyik weboldalról a másikra.

Fontos bizalmi tőke, amit még a kezdet kezdetén felismert és szabadalmazott a Google. Az internetes társadalom véleményét, tehát egy weboldal megbízhatóságát tükrözi, ha releváns weboldalak hivatkoznak rá. Ez azt jelenti, hogy a szerző hitelességét egy másik szerző megerősíti. A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg. A linkek értéke nem egyforma. A link összekapcsolja a két tartalmat, ezért a rangsorolási algoritmus figyelembe veszi mindkét oldal HTML struktúráját. Nagy előnyt jelent, ha mindkét oldalcím (title) tartalmazza a kulcsszót és a horgonyszöveg is maga a kulcsszó. Emellett figyelembe veszi a teljes domain relevanciát: nem csak a forrás oldal, hanem a forrás domain teljes szöveges tartalmát és linkerejét.

Technikai SEO: weboldal használhatósági hibák kijavítása

A keresőoptimalizálás harmadik nagy csoportja a technikai SEO. A weboldal használhatósága és a látogatását megakadályozó technikai problémák feltárása, felszámolása. A Google a rangsorolás megállapításához először feltérképezi a weboldalakat. A Googlebot névre hallgató algoritmus elmenti a honlap teljes tartalmát. Képeket, táblázatokat, listákat stb. Ezt nevezzük indexelésnek. Egy keresés elindításakor a Google rangsorolási algoritmus az indexben található oldalak sorrendjét határozza meg. Rögtön elmondhatjuk, hogy a keresőben nem fog megjelenni az az oldal, amely nem kerül be a Google indexbe.

A technikai SEO fontos része a weboldal „egészsége”. Ezek a mutatók a felhasználói élményt határozzák meg. Nem csak a rangsorolásban fontos, hanem a konverzióban is. Hiszen egy lassan betöltődő, akadozó oldalon alacsonyabb lesz mondjuk a hírlevél feliratkozási arány. Ma már sokféle eszközöket használnak az emberek. Az asztali számítógépes keresések száma is nő, de ennél gyorsabban növekedik az okostelefonról futtatott keresések száma. Így a Google azokat az oldalakat részesíti előnyben, amelyek változó szélességű képernyő méretre vannak optimalizálva. Ezt nevezzük reszponzív weboldalnak.

Gyorsabb és egyszerűbb keresőoptimalizálás a SEOZSENI-vel

A keresőoptimalizálás nagyon fontos eszköz a bevétel növelésében. A Google helyezés jelentős javításához nem elég a hagyományos SEO. Összetett szaktudásra van szükség, ami ma már messze túlmutat a linkkatalógus regisztráción. Szükséges mély weboldal szerkesztési ismeret is, hogy a forráskód HTML szerkezetében rejlő hibákat és hiányosságokat ki tudjuk javítani.Ezeket az információkat nem könnyű észben tartani és valamilyen módon rendszerezni kell az adatokat. Ezért készült a SEOZSENI.

A SEOZSENI az ország egyetlen profi SEO szoftvere. A küldetése, hogy a linképítés és keresőoptimalizálás bonyodalmaitól mindenki megszabaduljon. Egyetlen kávészünet alatt, néhány kattintással elvégezhető a SEO komoly szaktudást igénylő feladatai. Ezzel a szoftverrel már élmény a keresőoptimalizálás, mert az időnket hasznosan tölthetjük és csak az eredményekre koncentrálhatunk – ahelyett, hogy napokat szenvednénk az adatok összegyűjtésével, elemzésével és feldolgozásával.

A cikk szerzője Verdes János – https://seozseni.hu/

Phresh-IT - Marketing boost esettanulmány
Phresh-IT weboldal boost esettanulmány
Share This