+36 20 552 14 37 info@phresh-it.hu

A keresőoptimalizálás (SEO) ma már jóval-jóval több annál, hogy mi ezzel foglalkozunk, úgyhogy kiírjuk a szót az oldalra jó sokszor. Persze a keresőmotor is rengeteget fejlődött, mostanra szinte párbeszédet folytathatunk a Google-el. Nem csak szavakra, kifejezésekre, mondatokra kereshetünk, konkrét kérdéseket tehetünk fel neki és még sorolhatnám. A leggyakoribb kereső operátorok listájával érdemes lenne mindenkinek tisztában lenni, de a weboldalépítőknek, SEO-soknak, marketing kivitelezőknek, stb.-nek mindenképp illene tudni. Szerény véleményem szerint piackutatást és konkurenciaelemzést nem is lehet érdemben végezni operátorok ismerete és használata nélkül.

A pontosabb, relevánsabb tartalmakat nem csupán úgy érhetjük el, hogy egyre részletesebben és konkrétabban írjuk be, hogy mit keresünk, ha az operátorok segítségével is. Ráadásul a kereső operátorok segítségével egyéb olyan hasznos infókat is kinyerhetünk, ami a munkánkhoz szükséges, így időt spórolhatunk a kutatómunkában és minőségibb végeredményt kaphatunk.

Kivétel ez alól persze a fizetett hirdetésből származó találatok, de ezeknél a találatoknál az oldalcím felett, a linkek előtt vastagon szedve láthatjuk a Hirdetés szót. Bármilyen keresést is futtatunk, operátorokkal vagy annélkül a fizetett hirdetés találatai mindig megjelennek fent és lent az ún. organikus találatok előtt és után. Organikus találatnak nevezzük azokat a találatokat, amiket nem a hirdetés miatt listázott ki a kereső, hanem mert azt tartja a legrelevánsabbnak.

Ebben a cikkben tehát összeírtam nektek a leggyakoribb, általam leghasznosabbaknak vélt Google kereső operátorokat, hogy könnyebben, hatékonyabban kereshessetek.

A kereső operátorokról általában

A kereső operátorokat mindet ugyanúgy kell használni (fontos, hogy a kettőspont után ne üssünk szóközt). A séma operátor:operandus

Mutatok egy példát.

site:phresh-it.hu konverzió optimalizálás

A “site:” az operátor, a phresh-it.hu az operandus és a konverzió optimalizálás a keresett kifejezés.

Mindenki számára hasznos keresőoperátorok

movie operátor

Ha egy filmet, kisfilmet, bemutatkozó videót és kapcsolódó információt keresel, akkor sok esetben jobban jársz ezzel, mint a YouTube keresőjével. A movie:deadpool keresésre a Deadpool c. filmmel kapcsolatban találsz hasznos oldalakat és videókat.

A filetype keresőoperátor

Ezzel az operátorral szöveges fájlok szövegeiben kereshetünk, legyen az .doc, .pdf, bármi.

A filetype:pdf vegán receptek kereséssel olyan .pdf kiterjesztésű fájlokat kapunk eredményül, melyek szövege tartalmazza a vegán receptek kifejezést. Induló vegánoknak kötelező keresés… 🙂

A define operátor

Legrosszabb esetben is megspórolhatsz egy keresést mondjuk a szinonima vagy a lexikon és hasonló szavakra, ugyanis a define segítségével fogalmakra kereshetünk rá. A define:hektikus keresésre megtudhatjuk mind a szó jelentését és a használt szövegkörnyezetet is.

Az in kereső operátor

Mennyiségek és mértékegységek konvertálásához, váltásához nagyon hasznos parancs. Megspórolhatsz egy “valutaváltó” keresést például a segítségével ha arra keresel, hogy 100 EUR in HUF.

A kapcsolódó szakmabeliek számára hasznos keresőoperátorok

A site kereső operátor

Véleményem szerint ez az egyik leghasznosabb utasítás és mindenki számára hasznos az ismerete, nem csak a kapcsolódó szakmabelieknekn de azért inkább az utóbbiak hasznosítják. Ezzel az utasítással egy adott webcímen, domain-on, weboldalon kereshetünk kifejezéseket.

Maradva az előző példánál: site:phresh-it.hu konverzió optimalizálás

Ezzel a paranccsal azokat az oldalakat és aloldalakat listázza ki nekünk a Google, amiken valamilyen úton-módon szerepel a “konverzió optimalizálás” kifejezés, de csak és kizárólag a phresh-it.hu weboldalon.

Használhatjuk kereső kifejezés nélkül is: “site:phresh-it.hu”. Ebben az esetben megkapjuk az összes oldalt a phresh-it.hu webcímről, amiket index-elt a Google, vagyis, amelyek már az adatbázisában szerepelnek. Értékes információ például, hogy ha van például a weboldalunkon 200 lap és ezekből a kereső csupán 100-at index-elt/lát, az több mint valószínű, hogy nem szándékosan van így és nem túl hatékony.

A cache operátor

A Google kereső nem csupán egyszer nézi meg az oldalaidat, hanem (alapjáraton) nagyjából hetente visszajár és megnézi történt e változás és ha igen, akkor újra eltárolja a frissebb változatot. Ezzel az operátorral megnézhetjük egy oldal utolsó tárolt változatát és azt is, hogy mikor tárolta le. A cache:phresh-it.hu keresésre megnézheted az én oldalam utolsó tárolt változatát.

Idézőjelek operátor

Ezt viszonylag sokan ismerik, de még mindig nem elegen. Bárki számára hasznos lehet úgy gondolom. Ha a kifejezésünket idézőjelek közé tesszük, akkor csak azokat a találatokat kapjuk meg, amik pontosan azt és pontosan úgy tartalmazzák.

Ha arra keresünk, hogy Ha olyan weboldalt szeretnél, ami veled és helyetted dolgozik., akkor sok-sok különböző találatot kapunk különböző oldalakra, viszont ha idézőjelek közé tesszük és így keresünk rá “Ha olyan weboldalt szeretnél, ami veled és helyetted dolgozik.”, akkor (jelenleg) egyetlen találatot kapunk, az én főoldalamét.

Az intitle, allintitle operátorok

Az intitle operátor segítségével az egyes oldalak főcímeiben kereshetünk és semmi mást nem vesz figyelembe a kereső csak a címeket.

Az allintitle operátor ugyanerre jó, de ez több szóra vagy kifejezésre keres pontosan, kiterjesztve/felturbózva az intitle működését.

Tehát az intitle:Weboldalkészítés utasításra minden olyan oldal találat lesz, amelyek a főcímben a Weboldalkészítés szót szerepeltetik, az allintitle:Weboldal készítés és tartalom marketing egy helyen keresésre viszont (jelenleg) szintén egyetlen találatot kapsz.

inurl, allinurl kereső operátorok

Olyanok mint az előzők, ugyanúgy működnek, csak a weboldalak címeiben, linkjeiben vagyis az url-ekben keresnek.

Az inurl:online-marketing kifejezésre keresve, minden oldalt megkapunk, amelyek linkjében, url-jében szerepel az online-marketing kifejezés.

Az allinurl:Phresh-IT online marketing keresés esetében viszont csak egyetlen organikus találatot kapunk.

A link és az inanchor operátorok

A link:phresh-it.hu kereséssel megkaphatjuk az adott oldalra mutató linkeket (visszamutató, azaz backlink) tartalmazó oldalak listáját. Mivel eredetileg nem erre lett kitalálva, nem teljesen reprezentatív az eredmény, de használható erre is. Eredetileg úgy lett kitalálva, hogy az oldalakon található linkek url-jeiben keressen, akár az előző inurl és allinurl, de azokkal ellentétben nem az oldalak elérhetőségi címeiben keres, hanem az oldalakon található szövegezés közti linkek cél url-jében.

Az inanchor ugyanez pepitában. Az oldalak szövegeiben található linkekben keres, de nem az url-ben hanem a szövegekben.

Ha például van egy ilyen linkem: Folyamatelemzés – Phresh-IT. Ennek a linknek a szövege Folyamatelemzés – Phresh-IT és erre a címre visz: https://phresh-it.hu/konverziooptimalizalas/

A szövegében az inanchor segítségével kereshetünk a folyamatelemzés szóra, cél url-re pedig a link operátor segítségével kereshetünk a konverzióoptimalizálásra mondjuk.

Az allintext keresőoperátor

Alkalomadtán ennek a parancsnak is jó hasznát vehetjük, ugyanis ezzel az utasítással csak és kizárólag a weboldalak szövegeiben kereshetünk, a cím, az url, a linkek cél url-je és minden egyéb “zavaró tényező” figyelembe vétele nélkül.

Az allintext:kis krisztián hozza tehát azokat az oldalakat, ahol ez a név szerepel.

Jelentkezz ingyenes online hívásos konzultációra!

Segítek átgondolni, megtervezni és sikeresen működtetni a weboldalad, webáruházad és a marketing stratégiád.

Share This