+36 20 552 14 37 info@phresh-it.hu

A brand (márka) egy ígéret saját magadnak és az ügyfeleidnek, egy irányvonal, egy minőség, egy színvonal, amit te képviselsz. Egy megkülönböztető jelzés, amitől egyedi leszel. A garancia arra amit csinálsz. A márkaépítés (branding) alapköve minden vállalkozásnak, kisvállalkozóként pedig nem lehet eléggé hangsúlyozni a fontosságát.

A legtöbb kisvállalkozásnál viszont azt látni, hogy a brand-jük kimerül egy logo-ban, esetleg egy szlogenjük is van vagy USP-jük.

A brand azonban ennél sokkal több. Egy jól megtervezett, téged és a tevékenységedet bemutató, egységes vizuális megjelenés (színek, formák, stílusok) konzisztens alkalmazása.

A márkaépítés eszközei

Legalábbis amikkel mi foglalkozunk..

A brand 3 fő eszközzel foglalkozunk itt a Phresh-IT-nál a márkaépítéssel kapcsolatosan. Weboldal, logo, névjegykártya.

Egyik inspirálja a másikat, így ahogy az építőkockák szépen összeállnak, egyre könnyebb a következő lépés.

A weboldalad az egyik legfontosabb alappillére a márkádnak. A cél természetesen, hogy a felhasználó úgy ítélje meg, hogy megbízik ebben a márkában és az is, hogy emlékezzen rá, felismerje bárhol és emlékeztesse a jó minőségű termékre vagy szolgáltatásra.

Egy eladás vagy egyéb konverzió, bizton állíthatom, hogy nem a logódon fog múlni. Nem egy szép logóért fognak téged választani, azonban, ettől még nagyon nem mindegy milyen logót pillant meg a látogatód, és hogy hogy áll össze a weboldalad.

Sokszor nem is tudatosan, de nem szimpatizálunk olyan látvánnyal, ami nem kellőképpen rendezett és egységes. Az agyunk rá van állva az egységességre, szereti a szimmetriát és a harmóniát. Fontos, hogy minden rész illeszkedjen egymáshoz és összeálljon egy nagy egésszé. Ez egy fontos alappillére a webdizájn tervezésnek márkaépítés szempontjából is.

A nagy koponyák ezen a területen is kutattak szorgalmasan és a felmérések szerint a legfőbb problémák, melyek miatt nem bíznak az oldalakban az emberek, ezek voltak:

  • túlzsúfoltság
  • apró betűméret
  • unalmas, színtelen dizájn
  • rikító vagy túl sok szín
  • lassú betöltés
  • felugró ablakok (pop-up)

Ha azt szeretnéd, hogy a látogatód kellemes, pozitív élményben részesüljön és szívesen visszatérjen az oldaladra érdemes ezekre a dolgokra odafigyelni.

Mi az a brand board?

Erre egyébként kitérek az esettanulmányban is (a Messenger chatbot menüjében tudod letölteni), de gyorsan a lényeg.

Ha a márkaépítés a cél, ez legyen az első lépés.

Ez egy dizájnelemeket összefoglaló stíluslap. Megtalálhatóak benne a legfontosabb elemek, amik az egységes megjelenéshez kellenek. Úgy mint pl. a logo és variációi, szlogen(ek) vagy USP, színpaletta, betűtípusok, minták és inspirációs, illusztrációs képek, stb.

Egy ilyen brand board leginkább akkor hasznos neked, ha kisvállalkozásod van vagy e.v. vagy. A nagyobb cégeknek inkább arculati kézikönyvük van, ami sokkal részletesebb.

Segítségével könnyedén tarthatod a stílusod az online kommunikációdban is és új márkaépítő elem létrehozásakor is nagy hasznodra lehet. Például, ha eleinte nem akartál, de most úgy döntöttél, szeretnél névjegykártyát, akkor a tervező örömtáncot jár majd, ha kap tőled egy ilyet, ráadásul teljes összhangban lesz a névjegykártyád dizájnja is az eddigiekkel, ami meglehetősen profi benyomást kelt.

Természetesen használható minden vizuális kiegészítőhöz is:

  • új írásos anyagok pl. egy .pdf esettanulmányhoz, mint az enyém
  • plakátok, díszek, szórólapok a workshopodra
  • kreatívok és grafikák a Facebook oldaladra
  • prospektusok
  • termék borítója, csomagolása
  • videótelefonhoz háttér vagy rivalda a profiknak

És még sorolhatnám.

Mi tartalmaz egy brand board általában?

1. A logo. Jó esetben nem csak egy fajta logo-d van, hanem több is(ezt a második pontban tárgyaljuk részletesebben), de van egy fő logo, amit a legtöbb esetben használsz. A weboldalon a központi helyeken, az email aláírásodban, a dokumentumaidban, stb.

2. Logo variációk. Vannak esetek, ahol négyzet alakú logo kell, van hogy téglalap, van ahol álló, van ahol fekvő tájolás. Van hogy világos, van hogy sötét a háttér amire kerül, de minden helyen jó kell kinéznie és illeszkednie kell a körülményekhez. Erre valók a variációk. Manapság sokunknak van betűlogója, ami lényegében egy szöveg csak képen. Ilyen esetben érdemes hozzá egy olyan kis kompakt grafikát készíttetni ami egyértelműen azonosítja a márkád és felismerhető önmagában is ha szöveg nélkül használják, mert olyan körülmények adottak. Ilyen lehet például a vízjeled egy képen vagy a böngészőben a favicon (a böngésző fülön a kis kép balra) – Nálam ez az a kis zöld fűszálra emlékeztető Fibonacci görbe.

3. Szolgen vagy USP. Ez nem kötelező darab, de én szeretem beletenni,mert így teljes a kép. Emlékeztet mindig ha ránézel, hogy mit képviselsz, miben hiszel és ez igazán motiváló és inspiráló minden esetben.

4. Színek. A két “alapszínen” (fekete és fehér vagy ezekhez nagyon közeli) túl, amiket rendszerint betűszínként használunk, a díszítéshez és a hangulathoz én személy szerint 2, de maximum 3 db eltérő színt javaslok és plusz két tartalékot, melyek a fő színek árnyalata. Ha úgy kívánja a környezet használhatjuk az enyhébb vagy erősebb tónusút. A színek mintáin túl optimális esetben megtaláljuk a színek kódjait is, hogy ne kelljen megjegyezni vagy pipettázni. Én oda szoktam írni a hex és az RGB kódot is, mert ez a két legnépszerűbb és különböző helyeken/programokban előfordulhat, hogy emitt az egyiket, amott a másikat kell megadnunk.

5. Tipográfia, azaz íráskép vagy betűkészletek. Betűcsaládok fő- és alcímekhez, paragrafusokhoz, igény szerint idézetekhez vagy egyebekhez is külön. Egy jó márkához természetesen ezeket sem hasraütésszerűen választjuk ki.

A teljesség kedvéért kerülhet még a barnd board-ra:

6. Mintázatok vagy hátterek. Ez is opcionális, viszonylag ritkán szükséges, de ez nem jelenti azt, hogy nem adhat hozzá az összképhez, csak mert nem szükségszerű. Területek hátterének használhatjuk fel. Egyoldalú névjegykártya hátulját díszíthetjük vele, de kiváló a csomagolóanyag mintájának is, vagy használhatjuk rivaldaként például.

7. Fotók. Szintén választható elem. A fotók inkább kibővítik az arculatot mintsem a teljességhez kellenek. Itt a leggyakrabban használt fotókat találjuk. Abban az esetben lehetnek hasznunkra ha gyakran dolgozunk viszonylag sok képpel, melyek szorosan kapcsolódnak. Pl. ha az Instagram-on vagy Pinterest-en szeretnénk erős jelenlétet.

8. Kiegészítő grafikák vagy inspirációs képek. Ez sem kötelező, de én szeretem beletenni, mert segíti, hogy jöjjön az ihlet. 🙂 Ezek rendszerint a leggyakrabban megjelenő elemek és/vagy képek, hiszem fontos, hogy erősen kötődjünk ezekhez az új elemekkel, bármin is törjük a kobakunk éppen.

Az én készletem jelenleg így néz ki:

A brand board-om

Phresh-IT Brand board

Névjegykártyám

Phresh-IT_névjegykártya

Ha te is szeretnél ilyen megjelenést vagy segítséget a márkaépítésben, vedd fel velem a kapcsolatot itt vagy Facebookon.

Amennyiben coach, tréner vagy terapeuta vagy, ajánlom figyelmedbe a Facebook csoportunkat, ahol egymással is tapasztalatot cserélhettek és rendszeresen tippeket osztunk meg az online jelenléttel kapcsolatban.


Phresh-IT - Marketing boost esettanulmány

12 hetes online marketing esettanulmány

Weboldal optimalizálás, látogatószerzés, konverziónövelés…

Egy kis költségvetésből elkészített oldalt turbózunk fel, egy szintén alacsony büdzsével.

Közérthető nyelven mutatom meg milyen megoldásokat alkalmaztam, hogy az oldal szárnyra kaphasson…

Ezeket a változtatásokat te is meg tudod csinálni minimális informatikai tudással is, csupán időt és energiát kell beletenned.

Az esettanulmányt a jobb alsó sarokban található Facebook Messenger chatbot-ból tudod letölteni.

Jelentkezz ingyenes online hívásos konzultációra!

Segítek átgondolni, megtervezni és sikeresen működtetni a weboldalad, webáruházad és a marketing stratégiád.

Share This