+36 20 552 14 37 info@phresh-it.hu

Kell az nekem egyáltalán? Van Facebook-os.

Egy jó weboldal nem csupán egy kiterjesztett névjegykártya. Lelke van!

Ez elsőre talán giccsesnek hangzik vagy hatásvadásznak, de…

Benne vagy te is és a vállalkozásod is. A stílusában, a megjelenésében, az elrendezésében, a színvilágban, a képekben és úgy az egészben. A profi weboldalad Te magad vagy, a személyiséged és a tevékenységed egyfajta digitális formában.

Hogyan tudod ezt átadni a weboldalon keresztül?

Ez a kérdés sajnos vagy nem sajnos, magában foglal 100 másikat. Az első és talán legfontosabb kérdés, hogy mi az X-faktorod? Mik az erősségeid és mik a gyengeségeid? Mi az, ami megkülönböztet téged a 100 vagy 1000 másiktól, akik ugyanezt csinálják? Mivel fogsz kitűnni a tömegből?

Egy profi, igényes weboldal elkészítéséhez már a tervezéskor tudni kell ezen kérdésekre (is) a válaszokat. Ha ezekkel nem vagy tisztában, lehet akármilyen jó a weboldalkészítőd vagy marketingesed, akkor is csak egy átlagos oldal lesz a tiéd is, mint számtalan másik.

Ugye ezt nem akarod?

Ha már kifizetsz befektetsz egy komoly weboldalba egy komoly összeget, akkor bizony joggal várod el, hogy az az oldal kitűnjön, ügyfeleket, klienseket, megrendeléseket szállítson, megmaradjon a látogatóban ha már járt nálad, hogy “igen, erre emlékszem..”

Ehhez viszont te is kellesz!

Hogyan adjunk lelket az oldalunknak?

Adjunk lelket az oldalnak

Először is legyen személyes. A látogatóidnak tudniuk kell ki vagy, mit csinálsz, hogy csinálod, miért csinálod, stb. Ha nem tudják, nincs kivel azonosulniuk, nem kezd el kialakulni a szimpátia, az ismerkedés, a bizalom.

Bemutatkozás és fotó

Már a főoldalon érdemes egy rövid bemutatkozást megejteni és egy fotót kitenni rólad (és ha van, a csapatodról). Máris sokkal személyesebb a kontakt, hiszen vizuális és mentális ingerek érik a látogatód. Látnak téged egy képen, elolvasnak 2-3 mondatot rólad és arról mit csinálsz. Eldöntik szimpatikus vagy-e vagy sem. Az első benyomás nagyon fontos!

Te melyik ügyvédet, könyvelőt, műkörmöst, fodrászt, coach-ot, akárkit választanád?

Azt akinek az oldalán stock fotók vannak (laptopokkal meg íróasztalokkal és hasonlókkal) meg egy raklap “nesze semmi, fogd meg jól” leírás, vagy azt akiről látsz egy képet, (akár munka közben, akár csak egy beállított kép, ahogy “pózol” a háttér előtt) egy kis bemutatkozó bekezdést, hogy mégis ki ő, mi a fontos számára?

Egy “Rólam” menüpontban pedig kifejtheted bővebben…
Mi a történeted, mi motivál, hogy csinálod , amit csinálsz, mitől vagy más stb.

Színek és formák

Érdemes továbbá a kinézet, a stílus tekintetében is rászánni 1-2 órát és elképzelni, hogy neked mi tetszene. Körülnézni, más, azonos tevékenységet végző oldalakat átnézni. Mik az általad kedvelt színek, melyik oldalak tetszettek és azok miért? A kerekebb formákat szereted vagy a szögleteseket? Az egyoldalas vagy a többoldalas megoldások tetszenek? Milyen animációk tetszettek – ha tetszettek egyáltalán -, és így tovább. Minél több az információ annál jobb neked is és nekünk is.

Ha “leülsz” egy dizájnerrel és/vagy weboldal készítővel konzultálni és mesélsz magadról, a tevékenységedről, a fent említett nézelődés eredményeiről, sokkal gyorsabban (így olcsóbban) és pontosabban tudják majd megvalósítani az elképzelésed, a lényed belevinni az új weboldaladba.

Ha nincs ilyen beszélgetés a projekt elején, az már régen rossz…

Ha már tudják ki vagy az nagyszerű, de ettől még nem leszel hiteles!

Hitelesség és referenciák

Hiteles referenciák
Hiteles referenciák

Iszonyú sokat dob a szimpátián és a bizalom kialakulásában a hitelesség. Tegyél ki referenciákat és írj róluk pár sort, hogy az emberek lássák, milyen munkát végzel, hogy valósítottál meg 1-1 projektet, kinél mire fókuszáltál, mi volt a kihívás.

Tegyél ki (valós, ellenőrizhető) véleményeket rólad és a munkádról. Olyan ez, mint amikor új telefont vagy laptopot veszel. Megnézed az értékeléseket, kinek mi volt a pozitív és mi volt a negatív tapasztalata a készülékkel kapcsolatban. Egy bemutatkozó weboldalon a termék te vagy és a szolgáltatásod, tevékenységed!

Ha látnak rólad visszajelzéseket az sokat lendít a személyed megismerésében és ez növeli a bizalmat és a hitelességet.

Akkor van kész a megjelenés része, amikor előtör belőled az a bizonyos érzés mikor ránézel: EZAZ!

Milyen még egy jó weboldal? Hibátlan!

Ha már van egy “csecse” terv vagy oldal, ami neked is tetszik és a szakemberek szerint is megfelelő – ez sok esetben némi kompromisszumkészséget igényel -, akkor jöhet a következő lépés, vagyis a validálás és az optimalizálás. Egy profi weboldal, ha nem is hibátlan, közel az, de az a minimum, hogy nincsenek rajta szarvashibák!

Elsőre az ember nem is gondolná, milyen apróságokon múlhat, hogy mennyire nagyot zuhanhat vissza a helyezésed a keresőben. Ezzel és számos bagatell hibával az oldalon látogatókat, potenciális ügyfeleket veszíthetsz .

Gyakori bakik átlagos weboldalakon

A weboldal lassú.

Az átlag felhasználó 3 másodpercet vár az oldalbetöltésére és ha addig nem lát semmit, vagy túl keveset, akkor pikk-pakk bezárja és nyitja a következőt.

A látogató nem tudja, jó helyen jár-e.

Szintén átlagfelhasználó 5-6 másodperc alatt dönti el, hogy a megfelelő oldalon jár-e vagy sem. Ha nem találja meg rögtön, hogy mivel foglalkozol, “buktad” is, hogy meg akarjon ismerni.

Összesen tehát kb. 5-6, de maximum 8 másodperced van arra, hogy megmutasd: ennél jobb helyen nem is lehetne, te vagy az akit keres és felkeltsd az érdeklődését!

Nagyon gyakori WordPress alapú oldal hiba, hogy a sok bővítmény, melyek nagyrésze kiváltható pár sor kóddal és/vagy az optimalizáltság hiánya miatt az oldalad nagyon sokáig tölt, mire mutat is valamit.
Ezért kell programozói tudással rendelkező fejlesztőt választani!
Egy elnézést, de “kattintóhuszár”, nem fog tudni neked olyan megoldásokat szállítani, amelyek tényleg minőségiek és ne származna belőlük valamilyen hátrányod. Fontos, hogy megkérdezd: bele tud-e nyúlni ha szükséges?

Bár nagyon sokoldalú és szuper rendszer, de akkor is csak egy fejlesztői eszköz, ami nem váltja ki a programozói tudást, még ha elsőre úgy is tűnik.

Ha ez megvan, nyertél magadnak még egy kis időt arra, hogy megválaszold a látogató kérdéseit és eloszlasd a kétségeit, ergo hogy meggyőzd: Téged kell választania!

Alapfeltétel, hogy minél gyorsabban, lehetőleg azonnal megtalálja azt az információt, amit keres. Lehet ez egy válasz a kérdésére vagy épp a kételkedés, hogy tudsz-e pont olyat, amit ő akar.

Nem találja az információt, amit keres.

Információ keresés
Aki keres az talál… vagy mégsem?

Ha nem elég áttekinthető, túl szegényes vagy túl sűrű, nem kulcsszó-optimalizált a menü, az végzetes lesz. Gondolj bele, hogy pl. új nyílászárót szeretnél, és a weboldalon van egy rakás leírás, hogy milyen anyagokat használnak meg hol dolgoztak eddig, de sehol nem találod az árakat. Vagy épp fordítva… Meddig fogod keresni? Nem sokáig igaz?

A 2 legfontosabb kiindulási pont egy weboldalon a főoldal, amin lejjebb görget a felhasználó és a menü, ahol kattintgat. Ha ezek információtartalma nem elég átgondolt, logikusan felépített és pásztázható, az óriási konverziós hátrányt fog jelenteni számodra.

Rossz, optimalizálatlan képek és fotók

Futólag már érintettük a témát, most lássunk pár konkrétumot.

Akár túl kicsi, akár túl nagy a kép, nem lesz jó vége.

Ha túl kicsi vagy alacsony a felbontása a képeknek pixeles lesz. Ez bántja a szemet, sokszor hunyorítani kell ha ránézel. Kellemetlen lesz az oldalt nézegetni és a látogató inkább másik oldalt keres. Ugyanez áll a rosszul megválasztott színekre is.

Ha túl nagy a kép, akkor meg az oldalbetöltési idő bánja. Asztali gépen és laptopon sem szerencsés kicsit sem, de mobilon megbocsájthatatlan! A Google is rossz értékelést ad, hátrébb sorol és ha meg is találnak páran, nem fogják kivárni míg betölt az oldal, pláne ha látják, hogy egy díszítőelemre vártak ennyit, aminek kisebb a relevanciaértéke számukra. Az internetes szörfölés nagy része ma már mobilon történik, elengedhetetlen a mobilos optimalizáltság mind sebesség, mind megjelenés szempontjából.

A mai kor nagy vívmánya az okostelefon, amivel bárhol bármikor fotózhatsz is, ráadásul nagyon szép minőségben. 5-6, 12 megapixeles képeket készítenek gond nélkül. A telefonnal, tablettel, fényképezőgéppel készült képek 2000+, 4000+, sőt 6000+ felbontással jönnek létre átlagban, melyek mérete 2-4, de akár 6-8 megabájt is lehet. Ezeket a képeket ilyen formában sosem szabad feltölteni, ugyanis az egész oldal nem szabad, hogy ennyi legyen! A képek méretét alacsonyan kell tartani amennyire csak lehet, minőségromlás nélkül vagy minimális romlással.

Egy jól optimalizált kép mindenképp 1 megabájt alatt van és az emberi szemnek észrevehetetlen a minőségromlása. A 6000+ pixeles felbontású kép, ami ilyen formában 5-6 megabájt, a felbontás csökkentésével majd tömörítő algoritmusokkal 500-600 kilobájt méretre csökkenthető ami fél megabájt.

A kereső és a látogató is hálás lesz, ha optimalizált képeket használsz az oldaladon!

Természetesen kivétel lehet ez alól mondjuk egy fotós portfólióoldala.

Hibás, törött linkek

Ez is egy igen gyakori hiba, rengeteg oldalon. Lehet szép meg jó az a weboldal, de ha az egyik lapról kattint egy másikra az oldalon, ami máshova visz vagy 404-es hibaoldalra, az eléggé amatőr és elrettentő.

Érdemes ezeket rendszeresen ellenőrizni a tartalmi változások gyakoriságától függően.

Nem mobilbarát

Erről is volt már szó a képek kapcsán, ezért nem is mennék nagyon bele. A mai kor emberének minimum a fele telefonról internetezik, akár tetszik, akár nem. Ha telefonról nem tudja használni vagy nem elég kényelmesen, akkor az az oldal nem jó!

Nincs megtervezve a látogató útja

A látogató útja
Melyik úton induljak?

Minden weboldalnak van egy célja. Ha nincs az már régen rossz.. Kell, hogy legyen! Ha csak azért létezik, mert kell, hogy legyen egy oldalad, az biztos nem sok mindenre lesz jó.

Ha a látogató eléri a célt, azt nevezzük konverziónak. Lehet ez a cél pl. hogy felhívjanak vagy írjanak a kapcsolatfelvételi űrlapon nekünk, lehet egy email feliratkozás, egy termék vagy szolgáltatás megrendelése, stb.

A weboldal azért kell hogy létrejöjjön, hogy ezt a célt, minél többször, minél hatékonyabban teljesítse. Ez a rendeltetése, a végzete, sorsa ha úgy tetszik.

A legtöbb látogató jó eséllyel először jár az oldaladon és veled ellentétben nem ismeri az oldalad. Meg kell mutatni neki mi merre van. Lépésről-lépésre egyengetni az útját. Belelátni a fejébe, hogy mikor mire kíváncsi és a megfelelő gombokat és linkeket a szeme elé tárni a megfelelő pillanatban.

Mondanom sem kell, ez az egyik legnagyobb kihívás egy profi weboldal készítésekor. Ezért kell ismerni a készítő(k)nek téged, a tevékenységedet, a pozícionálásodat, az ideális ügyfeledet (buyer persona).

Ezek fényében lehet kiválóan megtervezni a fent említett menürendszert, főoldalt és ezekkel a látogatóid útját, ami végül a célhoz vezet.

Van egy utolsó fontos dolog, amiről még nem volt szó. A folyamatosan frissülő, minőségi tartalom is a kiváló weboldal ismérve. Tudjuk, hogy ez jó a keresőnek és jó a látogatónak is, de hogyan valósítható meg?

A jó weboldal folyamatosan frissül

Légy jelen a szociális médiában! Minél több csatornán vagy jelen annál több látogatód (és ezzel potenciális ügyfeled) érkezik az oldaladra, ami az első lépése az ügyfélszerzésnek. Ezeket rendszeres posztolással érheted el.

Vezess blogot! A gugli és a látogatók is nagyra értékelik a rendszeresen frissülő, hasznos tartalmakat! Az optimális szám függ a konkrét tevékenységtől, de átlagban elmondható, hogy havi 2-4 cikk megfelelő mennyiség.

Rendszeres, friss tartalom
Rendszeres, friss tartalom

6+1 tipp, a minőségi blogcikkek írásához

A képek. Már megint azok a fránya képek..

1. A méret, a felbontás, amiről már beszéltünk itt is fokozottan érvényes! Ha nem megfelelő képeket használsz, lassan fog betölteni az oldal, hamar megtelik a tárhely, stb.

2. WordPress-nél gyakori hiba a nem megfelelő kiemelt kép választása. Ne használjunk álló képet kiemelt képként! Biztos nagyon szép az a fotó, elhiszem, hogy tetszik, de ha betöltéskor a cím sem látszik elsőre, az nem épp az ideális megoldás. Fekvő képet válasszunk és az álló képet használjuk fel a cikk közben.

3. Egy oldalas vagy kicsit nagyobb terjedelemnél még belefér, ha nem használsz extra képeket a bejegyzések közben, de hosszabb szövegnél lényeges, hogy az olvasó megpihentethesse a szemét 1-1 jól megválasztott kép nézegetésével.

És még mindig a képek?! Csak egy utolsót még:

4. Kell a rendes kép név, leírás, felirat, alternatív szöveg a fotóinkhoz. Ez főleg SEO (keresőoptimalizálás) szempontból fontos, nem a látogatóknak, de korántsem elhanyagolható. Ha ezek az infók nincsenek megadva vagy “IMG-2314324232.jpg” és hasonló elnevezések kerülnek ide, azzal csak magad alatt vágod a fát. Érdemes a cikk címéhez és a metaleíráshoz kapcsolódó szövegeket megadni, ha nincs semmi épkézláb ötleted használhatod a blog vagy oldal nevét, a bejegyzés címét vagy annak egy részét, esetleg a kategóriát.

5. Írj jól tagolt szöveget. Ezzel megintcsak két legyet ütsz egy csapásra. A keresőmotorok és az olvasók is szeretik. A nagy mennyiségű egybefüggő szövegre te sem nézel rá szívesen és inkább hagyod a fenébe.

Használj alcímeket, képeket, rövid bekezdéseket, kulcsszavakat, kiemeléseket.

Ha megfelelően elosztod, egyrészt pásztázható lesz, vagyis ha valaki átgörget egy részt a cikkben és mondjuk 3 alcímmel később kezd el olvasni újra, akkor is fel tudja venni a fonalat.

Másrészt pedig nem rettenti el az olvasót. Tud közben pihenni a szeme és észre sem veszi mennyit olvasott eddig. Gondoltad volna hogy ha ez egy word doksi lenne, ez már az ötödik oldal alja lenne?! (képek nélkül)

6. Illessz be linkeket. Az oldalon belüli és a más külső oldalakra mutató linkek elhelyezése is fontos egy optimálisan megírt cikkhez. Hivatkozz korábbi cikkekre és külső hiteles forrásokra mondandót alátámasztásához, megerősítéséhez.

+1 Fontos, hogy a tartalom, amit írsz tényleg hasznos legyen és informatív. A szöveg legyen stílusos, a fogalmazás tükrözze a személyiséged.

Valami ilyesmi egy jó weboldal mifelénk 😉

Ha te is ilyet szeretnél kérd az ingyenes árajánlatomat..

Legyen szép napod!