+36 20 552 14 37 info@phresh-it.hu

Keresni, válogatni, majd megbízni egy weboldal készítő céget vagy weboldal készítő, webfejlesztő vállalkozót, óriási döntés, időigényes és kétes eredménnyel zárulhat ha nem értünk a web világához. Eléggé értenek hozzá? Be tudják fejezni időre? Odafigyelnek rám és a projektre is, vagy csak összedobják gyorsan? Nem fog eltűnni projekt közben vagy akár a végén? Válaszol a kérdéseimre? És még sorolhatnám mennyi rizikóval jár a webfejlesztő keresés, ha nem akarunk mellé lőni…

Sajnos azt kell mondanom, hogy a fenti félelmek nagyon is jogosak és racionálisak. A modern CMS-ek, mint pl. a WordPress megjelenésével sokak úgy gondolják, hogy meg tudják csinálni maguknak is az oldalukat, nem baj ha kicsit csúnya lesz (még ha ez lenne a legnagyobb probléma, nem sokan szólnánk meg).

Aztán vannak olyanok is még nagyobb sajnálatomra, akik megnéztek pár videót esetleg még meg is csinálták a maguk oldalát, sőt már 3at, 4et, párt csináltak másoknak is és ezennel ünnepélyesen kikiáltották magukat webfejlesztőnek.

Ezekkel az emberekkel az a gond, hogy az első nem szokványos vagy akár bonyolultabb kérésnél kénytelenek feladni, mert nem tudnak kódolni vagy akár csak nem tudnak eleget, mert nincs még elég tapasztalatuk. Ilyenkor szoktak eltűnni egyik pillanatról a másikra. Nem veszik fel a telefont, nem válaszolnak az email-re, stb.

A legnagyobb probléma viszont az egészben, hogy nincsenek tisztában a saját korlátaikkal sem a tapasztalat hiánya miatt és sokszor elvállalnak olyan munkát, amit végül nem tudnak befejezni vagy csak nagyon “barbár” módon.

A nagy kérdés viszont az, hogy hogyan szűrjük ki őket ha nem értünk hozzá mi sem..
A következőkben ennek a problémának a megoldására adok néhány tippet, tanácsot.

A webfejlesztő honlapja

Remek kiindulópontnak tűnik, ha megnézzük a weboldal készítő vállalkozó vagy ügynökség honlapját, weboldalát, ez azonban csalóka lehet viszonylag sok esetben.

Első körben azt gondolnánk, hogy ha a kiszemelt honlapja rendben van, azaz szép, gyors, stb. akkor jó választás lehet. Nos az a helyzet, hogy számtalan esetet ismerek, ahol a webfejlesztő eléggé el van havazva ahhoz, hogy ne jusson ideje a saját weboldalára. A sok megbízás miatt hetekig, hónapokig, de akár egy év is kimaradhat, mire eljut odáig, hogy a saját weboldalát is tudja fejleszteni kicsit, hiszen remek szakember, épp ezért aztán sok megbízást is kap és az ügyfél az első. Jómagam is kihagytam az utóbbi időben kicsit több mint fél évet, mert nem jutott időm a saját oldalamra.

Ezt persze meg is lehet fordítani..
Ha a webes honlapja igényes, attól még a munkái lehetnek összecsapottak. Az számít, hogy a saját lapjukon keresztül jöjjenek a megkeresések, de a munkát már gyorsan le akarják tudni, hogy jöjjön a következő kliens. Erre árulkodó jel lehet a túl kevés megadott referenciamunka.

A honlap készítő “vélemények” oldala

Ha van kitéve a weboldalon “vélemények”, “rólam mondták”, “akik már velünk dolgoztak”, stb. néven visszajelzés, márkaépítés vagy bizalomnövelési célzattal, azt is érdemes lehet elolvasni. Ha az oldalra van kiírva szövegként az kereső barátabb megoldás viszont megbízhatatlanabb, mert végeredményben azt ír ki a saját oldalára amit csak akar..

Ha képként van beillesztve például a Facebook-os ajánlás, az már sokkal jobb megbízhatósági faktorral bír. Miért?

Bizonyára van az oldalon Facebook-os elérhetőség/link is, ami a Facebook oldalára visz, de ha mégsem a Facebook-on is rákereshetünk. Nosza. Kattintsunk és nézzük meg a Facebook oldalon a visszajelzéseket. Ha ott megtalálod ugyanazokat a visszajelzéseket és a többi is (ha van) bizalomgerjesztően hangzik az már egy nagyon jó pont. A Facebbok-on nincs lehetőség más nevében írni ilyen ajánlásokat csak ha több fiókot is készített az illető ilyen célokra. Ez már könnyen leellenőrizhető nézzük meg néhány ajánló profilját.

Ha nincs kép vagy ha legörgetünk a falon és nincs tartalom vagy csak nagyon kevés, akkor az könnyen lehet hamis fiók, ha viszont fénykép is van, a profil fala is legalább 2-3 éves és van rendszeres tartalom (kiírások, megoszások, stb) akkor jó eséllyel a profilok igaziak.

Tehát a visszajelzések, ajánlások, vélemények már jobb támpontot adnak a kiszemelt szolgáltatóról…

Az én szubjektív véleményem, hogy a legjobb ha mind a kétféle visszajelzésből találunk az oldalon. Nekem ezért van szöveges is (a keresők miatt) és kép is (a bizalomépítés miatt) a visszajelzések között. Ezt szoktam javasolni az ügyfeleimnek is.

A weboldal készítő referenciái

A referenciák megtekintése már egy nagyon jó kiindulópont lehet. Ahogy fentebb említettem a túl kevés referencia már egy intő jel lehet még ha az 2-3 tetszetős is. Ha van kitéve legalább 6-8-10 referencia az már jó jel.

Szuper van ott egy kép az oldalról esetleg az oldal címe, ritkább esetekben egy kis leírás is. Ez tök jó egy lépéssel közelebb vagyunk.. A legtöbben eddig jutnak el, de ezen a ponton még van bőven lehetőségünk csalódni, lássuk be. Viszont..

Ott van a referenciaoldal címe és/vagy linkje. Sokkal bővebb infót kaphatunk ha felkeressük a megadott referenciát. Megnézzük az oldalt, ahol minden bizonnyal találunk elérhetőséget is (email címet, telefonszámot), de minimum egy kapcsolat űrlapot. Ne féljünk felvenni a kapcsolatot a megadott referenciával és megkérdezni tőle néhány dolgot:

  • elégedett volt e szolgáltatással/termékkel?
  • érthetően és udvariasan kommunikált?
  • válaszolt a kérdésekre/megkeresésekre (vállalható időn belül, pl. 24 óra)?
  • nem tűnt el és zárta le a kapcsolatot a projekt közben és után sem önhatalmúlag?

Meg ha van még egyéb számodra fontos kritérium, akkor arra is kérdezz rá nyugodtan. Egy ilyen beszélgetés 5-10 perc, ami vállalható mindkét fél számára. Ha ezekre a kérdésekre olyan válaszokat kapsz, amiket hallani szeretnél, akkor jó helyen jársz. Kettő max. három ilyen telefon után már remek döntést lehet hozni a hallottak alapján, legyen az negatív vagy pozitív töltetű.

A fentiek alapján az első benyomások jók, hogyan tovább?

Amennyiben ezeket a dolgokat már lezongoráztuk, abban az esetben már elég jól le tudtuk szűkíteni a lehetséges megbízottakat, de azért lehetnek még többen is jelöltek között. Ismeretlenül nagyjából ennyit tehetünk, ezért a következő lépés a kapcsolatfelvétel kell hogy legyen…

Ajánlatkérés weboldal készítésre

Minden weboldal készítő oldalán kell hogy legyen egy kapcsolatfelvételi űrlap legalább. Ha nincs más ezen keresztül is írhatunk, de jobb esetekben van ajánlatkérő űrlap is, ahol konkrétabb információt kaphatunk már első körben is. Természetesen itt most nem olyan ajánlatkérő űrlapokra gondolok, ami éppúgy csak név, email cím, telefon meg egy üzenet mező van, esetleg még egy legördülő lista, hogy melyik szolgáltatásra szeretnénk ajánlatot kérni…

Egy jó ajánlatkérő ennél sokkal-sokkal részletesebb. Több kérdésből áll és sok esetben, akár fél óráig vagy egy óráig is eltarthat kitölteni. Miért jó az nekem? – gondolod most, hiszen neked minél gyorsabban kellenek a válaszok..

A sok kérdéssel mindkét félnek nagyon sokat segít. A megrendelő részletesebben és alaposabban át tudja gondolni mit is szeretne pontosan. Az évek tapasztalata is azt mutatja, hogy sokszor az ügyfél, még ha tudja is mit akar kb, nem tudja pontosítani, hisz nem ismeri a lehetőségeket. Ha nincs tisztába vele, hogy ilyet is lehet vagy olyat is lehet, honnan tudná, hogy kell e neki olyan vagy sem?!

Érdemes tehát leülnünk ajánlatkérés előtt, rászánnunk egy órát és jól átgondolni mit is szeretnénk. Egy jó ajánlatkérő téged segít ezekben a dolgokban és a szolgáltatót abban hogy könnyebben és gyorsabban megvalósítsa.

Persze így is szerepelhet az ajánlatkérőben olyasmi, amit nem értünk vagy nem tudjuk mit jelent, ilyenkor kérjünk “telefonos segítséget”. Az elérhetőségek között általában találunk telefonszámot, de email címet bizonyosan. Kérdezzünk nyugodtan és kérjük a segítségét!

Az én ajánlatkérőm sem éppen rövid, viszont aki becsülettel kitölti, azzal sokkal gyorsabban haladunk a közös munka során, mert nem kell közben annyit telefonálni meg levelezni és kérdésenként egyesével haladni, majd rájönni, hogy “óó hát ez amúgy jobb lett volna, mint így..”.

Sok esetben egyébként a két lehetőség kombinációja működik a legjobban – telefonálás közben együtt töltjük ki -, mert ilyenkor a kérdések is azonnal meg vannak válaszolva és az ötletelés is gördülékenyebb, ezáltal a kitöltés is gyorsabb.

Ezért is szoktam a két lehetőséget együtt mutatni:

Weboldal készítés árak

Természetesen érthető, hogy az ár egy fontos faktor és kár is lenne tagadni, hogy a forrásokkal megfelelően kell gazdálkodni, főleg induláskor. Viszont nem szabad elfelejteni, hogy a jó weboldal, sem csupán egy kiterjesztett névjegykártya, hanem érdeklődőket hoz és segít az ügyféllé konvertálásában is.

Ha úgy tetszik gondoljuk rá úgy mint egy állandó fizetett hirdetésre. Ha azt nézzük, hogy egy Facebook vagy Google Ads hirdetésre elköltünk még induláskor is 20.000 ft-ot biztosan és csupán egy hétig megy, akkor számoljuk ki mennyibe kerülne az, hogy 10 évig folyamatosan menjen, vagy akár csak egy évig. Egy év esetén, ami ugye 52 hét ez a hirdetés 52×20.000 azaz 1.040.000 ft lenne. Ehhez képest egy minőségi weboldal átlag ára 300.000 ft és nem egy évig megy. Nem érdemes rajta spórolni..

Jobb helyeken persze vannak utólagos költségei is, hiszen attól, hogy van egy jó weboldalad még nem fognak özönleni a kliensek. A weboldalt karban is kell tartani. Rendszeresen frissíteni kell az oldal motorját és kiegészítő funkcióit is, hiszen az elavult kód nem csak lassabb és kevésbé hatékony, de biztonsági kockázatot is jelent számtalan esetben. Persze nem elég csupán a gombokat nyomkodni, már csak azért sem, mert nem mindegy hogy mikor nyomjuk.

Nekem például van egy 30-40 kiegészítő funkciójú gyűjteményem, melyek éveken át bizonyították, hogy tudnak egymás mellett gond nélkül működni és minden igényt lefeddnek és kielégítenek. Ezeknek a kiegészítőknek vagy bővítményeknek van egy ún. frissítési naplója, melyben minden frissítéskor leírják mi volt a változás. Nem mindegy, hogy az egyik gomb színét cserélték pirosról kékre az adminisztrációs felületen vagy egy súlyos biztonsági hibát javítanak vele.

Sajnos senki sem tévedhetetlen, az is előfordul olykor-olykor, hogy a frissítésbe egy olyan kódhiba kerül, amitől a kiegészítő működésképtelen lesz vagy rosszabb esetben elszáll az egész oldal. Az ilyen hibák persze gyorsan kiderülnek és a következő frissítéssel javítják, de igen kellemetlen tud lenni, ha az oldalunk nem elérhető akár csak egy pár órára pláne ha épp egy fontos leendő ügyfelük nézegetné.

Így hogy megvan ez a jól bejáratott és tesztelt bővítménybázisom, könnyedén nyomon követhetem a naplójukat és időzíthetem a frissítéseket, úgy, hogy az a lehető legkisebb kockázattal járjon.

A weboldal népszerűsítése

Ha elkészült a honlap és még karban is tartják, akkor akár hátra is dőlhetünk hiszen minden kész. Nem!

A weboldaladat meg kell ismertetni a nagyérdeművel és ennek egyik és legnépszerűbb eszköze a fizetett hirdetés, de korántsem az egyetlen. Ahogy az áraknál számoltunk itt is érdemes számolgatni kicsit, mert a hosszútávú megoldások ugyan kicsit lassabb eredményeket hoznak, viszont gazdaságosabbak. Az ún. organikus (keresőből) forgalom nem csupán olcsóbb, de szintén “örök” akár a weboldal megléte, ezért hosszú távon jobban megéri. Organikus forgalmat tartalomgyártással szerezhetünk.

Blogcikkek, közösségi média illetve közösségi platform posztok minőségi tartalommal. Ahogy említettem ez lassabb, nem látni sokszor a nagyobb eredményeket és soha nem látni teljes pompájában rögtön a kezdéskor, így ez egy hosszútávú befektetés. Egy megírt blogcikk nem fog eleinte pl. 3000 embert elérni egy hét alatt mint egy hirdetés, de elér 100.000 embert mondjuk 2 év alatt. Emellett persze az sem utolsó szempont, hogy a hirdetésünk kb 300 karakter lehet és egy képet tartalmazhat, de a blogcikkünk akármekkora lehet és bármennyi képet tartalmazhat.

Szerinted melyiknek lesz meggyőzőbb ereje?

Végeredményben tehát a legjobb szerintem ebben az esetben is, ha kombináljuk. Eleinte kicsit többet költünk fizetett hirdetésekre és kevesebbet az organikus forgalom növelőkre, aztán ahogy telik-múlik az idő és a forgótőkénk növekszik, úgy az arányokat is egyre inkább érdemes lesz fokozatosan megfordítani és az organikus eredményekre többet költeni. Ideális esetben a fizetett hirdetést sokszor el is hagyhatjuk teljesen egy idő után.


Phresh-IT - Marketing boost esettanulmány

12 hetes online marketing esettanulmány

Weboldal optimalizálás, látogatószerzés, konverziónövelés…

Egy kis költségvetésből elkészített oldalt turbózunk fel, egy szintén alacsony büdzsével.

Közérthető nyelven mutatom meg milyen megoldásokat alkalmaztam, hogy az oldal szárnyra kaphasson…

Ezeket a változtatásokat te is meg tudod csinálni minimális informatikai tudással is, csupán időt és energiát kell beletenned.

Az esettanulmányt a jobb alsó sarokban található Facebook Messenger chatbot-ból tudod letölteni.


A weboldal karbantartása, üzemeltetése, fejlesztése

Ezen kívül ha a pénztárcánk engedi és gyorsabban szeretnénk fejlődni a vállalkozásunkkal és a weboldalt is szeretnénk tökéletesíteni érdemes bekötni pár követő és mérőkódot.

A Google Analytics ma már alapkövetelménynek számít egy weboldalban, de az ezt kiválóan kiegészítő Seach Console-ról ez már nem egy fokkal kevésbé mondható el. Nem tudom talán megfeledkeznek róla vagy nem tartják értékesnek a webfejlesztők, mert elsősorban ez egy SEO (keresőoptimalizálás) eszköz. Pedig igazán nem nagy munka és később is jól jöhet ha már vannak adatok, mire elérkezik az idő egy keresőoptimalizálási munkára. Az Analytics-szel összekötni, minden túlzás nélkül 5 perc.

Ez a két követőkód az általam készített oldalakba kivétel nélkül bekerül minden további költség nélkül. Ez persze csak az alap.

Ha fizetett hirdetéseket is szeretnénk használni, szükséges még a Google Ads követőkódja és a Facebook Pixel is.

Ehhez jöhetnek azok a követő és mérőkódok, amelyek a weboldal tökéletesítésében segítenek. Egy külső rendszer segítségével videófelvételeket, hőtérképet készítenek, melyeken láthatóak a kattintások nyomai és hogy meddig görgettek le a felhasználók és még számos rendkívül hasznos dolog.

Saját esetem például, hogy már a harmadik felvételen láttam, hogy a látogató kattintgatott a főoldalon, a vélemények részen az oldal nevére, amely elkészítése kapcsán a véleményt írták. Van mögöttem 10 év webes tapasztalat, de erre nem gondoltam az elkészítéskor, hogy oda is kattintani fognak több ízben is. Mivel a felvétel feltárta a problémát, arra a következtetésre jutottam, hogy biztosan az oldalról szeretne többet tudni. Így történt, hogy a véleményeknél az oldal neve kattintható lett azóta és ha rákattint valaki, akkor a referenciák oldalon találja magát…

Ha mindezeket megtesszük nem jár el az oldalunk felett az idő sem pár év alatt, hogy aztán meg kelljen újítani és még a maximumot is kihozhatjuk belőle szépen fokozatosan. Bővebben itt olvashatsz a weboldal karbantartásról.

Ha felkeltettem az érdeklődésed és szeretnél weboldalt készíttetni, felújítani, karbantartani vagy a forgalmát növelni, keress bizalommal.

Jelentkezz ingyenes online hívásos konzultációra!

Segítek átgondolni, megtervezni és sikeresen működtetni a weboldalad, webáruházad és a marketing stratégiád.

Share This